josephhh skrev:Köpte Simon Anderssons Hjärt Müller den här gången, tänkte ge den en chans! Hoppas den är lika bra som jag älskar namnet!
Bra kap! Tror att du kommer gilla den. Moody gör bra grejer, som sett till vad de kostar nya är rena fynden.
Tack! Jo, jag hoppas det!
Har föresten spelat ett tag med min Valvedrive nu, oerhört bra och trevligt OD som passar till i princip allt (kanske inte brutal metal, men det jag spelar iallafall). Var lite svår-rattad till en början, men har börjat lära mig hur den fungerar nu!
Kan varmt rekomendera den om man är ute efter en fyllig och varm OD, men som man kan skita till ordentligt också!
Du letar efter Death by Audio: Fuzz War! Den har grym botten och volym till att välta hus med. Lägg till en grovkorning rå fuzzkaraktär som låter mumma till bas. Wow!
kribbah skrev:Gör som Lemmy då - Inga pedaler alls, dra ner bas och treble helt, vrid upp mid på max, volymen och gainen på kl 3!
Jasså, är det så han rullar?! Har du läst eller spanat dig till det? Kör också på Rickenbacker 4003 och Marshall Super Bass. Har ännu inte haft behov av att låta Lemmy, men detta måste jag ju bara testa nästa gång jag är i repan.
Bästa Rickenbacker-soundet enligt mig är Lost Johnny (On Parole) och bassolot i Stay True. Wunderbar!
blackparkas skrev:Slaget i magen brukar ju sällan vara distens förtjänst utan de låga frekvenserna... om man nu ska vara så´n....
Men i övrigt låter det ju mer som att du är ute efter en Fuzz.
klart man ska va, Parkas
Japp, så e d, du ska ha en Woolly Mammoth Clone jag bygger gärna en till dej
Visst, fixar du en för 500:- så köper jag den!
Det är allt som finns kvar efter mitt köp av en tv idag då den gamla plötsligt gick sönder konstigt nog...
¨
Jag kan bygga dej en Woolly Mammoth clone för 2000 SEK, bara så du vet