Strulande SFT
- kmo
- Medlem++
Strulande SFT
Köpte en Catalinbread SFT här på forumet för en tid sedan.
Den glappade lite, trodde det var kassa kablar men har nu bytt allt.
Verkar glappa i inputjacket, funkar om den får en känga..
Igår på gig funka den inte alls, blev skitlåg utsignal.
Gick inte att känga bort.. Funkar utmärkt bypassad.
Nån som har ett snabbt tips?
Den glappade lite, trodde det var kassa kablar men har nu bytt allt.
Verkar glappa i inputjacket, funkar om den får en känga..
Igår på gig funka den inte alls, blev skitlåg utsignal.
Gick inte att känga bort.. Funkar utmärkt bypassad.
Nån som har ett snabbt tips?
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- Danne Palm
- Medlem
Bästa OD:n ever, hoppas det löser sig fort!
Cities of Mars.
https://citiesofmars.bandcamp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Duesenberg Triton, pedaler, Fender Rumble 500
https://citiesofmars.bandcamp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Duesenberg Triton, pedaler, Fender Rumble 500
- kmo
- Medlem++
Min blev ännu sämre och helt tyst i "på"läge. Pratat med tgt11 och fick tipset om att plocka isär switchen och göra rent från överflöd av fett och sen spruta lite elektronikspray. Ingen skillnad, låter bypassad, men annars inte alls...
Får skicka ett pm till säljaren och hoppas på att han har kvar kvittot..
Får skicka ett pm till säljaren och hoppas på att han har kvar kvittot..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- kmo
- Medlem++
- kmo
- Medlem++
- VictorBacklin
- Medlem+
Vill också hylla tgt11.
Var inne för några veckor sen för att handla just en Catalinbread SFT och lite dyrare kablar.
Precis när jag ska betala så börjar kassan krångla något rejält och dom kämpade ett bra tag för att få den att fungera igen.
Då jag och mina kompisar vart inne där flera gånger och handlat, så litade dom på oss tillräckligt för att våga släppa iväg mig med alla grejer (ett värde på ca 2700 kr) för att sen komma tillbaka dagen efter när jag slutat skolan och betala.
Dom behövde inget i pant, och hade inga av mina personuppgifter, men var ändå beredda att gör något sånt!
DET kallar jag bra service och en fantastisk butik att ha att göra med.
Dock så lyckades dom fixa apparaten precis när vi skulle gå, så jag betalade såklart då ändå.
Var inne för några veckor sen för att handla just en Catalinbread SFT och lite dyrare kablar.
Precis när jag ska betala så börjar kassan krångla något rejält och dom kämpade ett bra tag för att få den att fungera igen.
Då jag och mina kompisar vart inne där flera gånger och handlat, så litade dom på oss tillräckligt för att våga släppa iväg mig med alla grejer (ett värde på ca 2700 kr) för att sen komma tillbaka dagen efter när jag slutat skolan och betala.
Dom behövde inget i pant, och hade inga av mina personuppgifter, men var ändå beredda att gör något sånt!
DET kallar jag bra service och en fantastisk butik att ha att göra med.
Dock så lyckades dom fixa apparaten precis när vi skulle gå, så jag betalade såklart då ändå.
Fender P AV 57 sent 80-tal, Fender P American Std, Fender Jazz American Std. V, Ashdown ABM 500, tks 215, Sansamp, Catalinbread SFT
- VictorBacklin
- Medlem+
OT: För övrigt så är en lite rolig detalj att basisten Magnum Coltrane Price som spelar otroligt svängig ph0nk tillsammans med Nisse L och hans Funk Unit var inne i butiken när detta hände och kollade pedaler!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=is-6SfGz ... re=related[/youtube]
Sjunga kan han ju också....
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=is-6SfGz ... re=related[/youtube]
Sjunga kan han ju också....
Fender P AV 57 sent 80-tal, Fender P American Std, Fender Jazz American Std. V, Ashdown ABM 500, tks 215, Sansamp, Catalinbread SFT
- guitarowner
- Medlem+