Ja, hade ju siktat in mig på Mini´t från början, tror det skulle fylla mina behov på typ 9 av 10 gig egentligen bara jag får en vettig envelope eller en Bassballs Nano att ha istället för q-tron/bassballs.
Risken är väl att man aldrig kommer orka stuva iordning det större bordet efter det...
Kom fram till att den triggar bäst, plus att den har oktav UPP och NER. Ställbart naturligtvis. Jag har ju ett delay före i kedjan och gjorde ett litet test, med feedback från helvetet och lät den jobba mot oktavpedalen vilket fungerade hur bra som helst.
Den kostade mig några hundringar mer än MXR, fast nu har jag en separat BOOST (i den lilla rosa) plus att jag lätt kan få Doug Pinnicks ljud. Det gillar vi.
Tarzan08 skrev:Jag testade EBS, MXR och den här T-rex grejjen.
Kom fram till att den triggar bäst, plus att den har oktav UPP och NER. Ställbart naturligtvis. Jag har ju ett delay före i kedjan och gjorde ett litet test, med feedback från helvetet och lät den jobba mot oktavpedalen vilket fungerade hur bra som helst.
Den kostade mig några hundringar mer än MXR, fast nu har jag en separat BOOST (i den lilla rosa) plus att jag lätt kan få Doug Pinnicks ljud. Det gillar vi.
Tackar!
BTW - MXR envelope, är den bra? Vad tycker du?
Hade ett par år sen MXR Bass auto Q och den var inte så spesiellt bra enligt min åsikt men den här nya envelope-pedalen verkar vara bättre.
Always play on one and don't fake the funk.
-Bootsy-
absqua skrev:
Jag gillar den. Jag tycker att det var lite svårt att hitta just brytpunkten för när den ska plaska till, men nu är jag där. Den blir sådär underbart funk, tycker jag. På något knasigt sätt känns den mer "nära" än t.ex. EBS-filtret tycker jag. Och ihop med VT, ojojojoj!
De andra i bandet har t.o.m börjat acceptera att jag funkar till på ställen där det kanske borde vara ett cleanare ljud. Fast jag aktar mig för att överarbeta någon av mina pedaler. Effekten blir större ju, om de kommer bara i nåt intro eller någon refräng. Det är en konst att spela pedal.
absqua skrev:
Jag gillar den. Jag tycker att det var lite svårt att hitta just brytpunkten för när den ska plaska till, men nu är jag där. Den blir sådär underbart funk, tycker jag. På något knasigt sätt känns den mer "nära" än t.ex. EBS-filtret tycker jag. Och ihop med VT, ojojojoj!
De andra i bandet har t.o.m börjat acceptera att jag funkar till på ställen där det kanske borde vara ett cleanare ljud. Fast jag aktar mig för att överarbeta någon av mina pedaler. Effekten blir större ju, om de kommer bara i nåt intro eller någon refräng. Det är en konst att spela pedal.
Tack ska du ha, igen!
Jag använder envelope filter (Ebs nuvarande) ganska ofta tillsammans med olika distortion-pedaler för att skapa synth-typ ljud.
Always play on one and don't fake the funk.
-Bootsy-
Känns ju helt menlöst att posta pedalbord efter Jonas bild ovan, men ändå;
Lilla bordet: PT Mini med en Visual Sound Onespot.
Stora bordet: Tonetrunk 68 med en T-rex Fueltank Jr
Det stora är fortfarande work in progress, inte kablat klart och det ska dit en RV-5 i loopen med. Tanken är väl att inte ha alla fyra Boss-pedaler i loopen utan att variera beroende på gig, men i övrigt ska båda borden vara hyfsat "fasta". Ev letar jag fram en OC-2 till det stora bordet, att lägga efter TU-2:an...
Choruset är nästan aldrig på plats i bordet. Det enda jag egentligen använder är stämmaren och sändaren. Egentligen borde jag ha ett minipedalbord med bara stämmaren och sändaren i men det är bekvämt att ha kablar och tillbehör i pedalväskan.
mikkejohansson skrev:Vänta. NU. Fx15 Swell Pedal? Typ som en Slow gear fast med coolare inställningar. Jaha, just när jag trodde att mitt pedalbord var klart...
Det är ganska stor skillnad på dom, FX15 har ingen autoswell utan man triggar den manuellt med trampan istället.
Åh, en geiger counter! Den hade jag nästan glömt bort att jag ville ha.
Nu blev jag lite avundsjuk, och borde kanske se hur mycket pengar jag har egentligen.
John Sane skrev:Choruset är nästan aldrig på plats i bordet. Det enda jag egentligen använder är stämmaren och sändaren. Egentligen borde jag ha ett minipedalbord med bara stämmaren och sändaren i men det är bekvämt att ha kablar och tillbehör i pedalväskan.
Hur är El Granden? Är lite sugen på en fuzz igen, nån som inte är så brutal och den verkar vara typ det jag är ute efter...
Och förresten, är det billigaste eller mellanmodellen av trådlösa systemet?
Vill du inte ha en brutal fuzz så är det nog bäst om du letar vidare. Med fuzzen på noll så är det lite mer fuzz än vad jag egentligen vill ha. Men den är snygg. Kom förbi och testa om du vill, jag har replokal på Bondegatan.
Sändaren heter Relay G30. Vet inte om den är billigast.
Har precis sålt en bas och planerna på den nya basen gick i stöpet. Istället för att bränna stålarna på onödigheter som möbler, kläder, mat m m - så beslöt jag mig för att uppgradera pedalbordet med ett nytt bord och lite nya pedaler. Så här blev det:
- Dana
PS Halvtaskig bild, men jag darrade av upphetsning Wink
Rickenbacker 4003 -86, Gibson Thunderbird -79 & 04, Gibson Les Paul Oversized -11, Fender American Deluxe Precision-96, Fender Precision AVRI -82, Ampeg SVT-CL & 810, Mesa Boogie Walkabout Scout