Skall nu fylla det med mina pedaler på ett "nytt" sätt. Alltså ett lite flexibelt monteringssätt som liknar Pedal Boots, men som jag ännu bara har som idé i huvudet.
Skaffa patchar med lite smuttare kontakter så får pedalerna plats bättre. EBS är bra.FreCKo skrev:
Senaste versionen av mitt pedalbord. Nu har jag nog fan allt. Förutom eventuellt en oktavpedal...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo jag ska göra det! Mailade Parkas om det men inte fan har gubben svarat...Bassplaya skrev:Skaffa patchar med lite smuttare kontakter så får pedalerna plats bättre. EBS är bra.FreCKo skrev:
Senaste versionen av mitt pedalbord. Nu har jag nog fan allt. Förutom eventuellt en oktavpedal...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men vafan om jag vill impulsköpa matchkablar en lördag efter arbetstid så är ju du mitt enda hopp!blackparkas skrev:Mailade och mailade... Det var ju PM via FB efter arbetstid på en lördag, ska jag komma ihåg sånt?!
Ja de e tajt värre!!!mikkejohansson skrev:Imponerande att rymma allt det på ett PT jr! Med ett PT2 skulle du ju rymma REDDIN på bordet med.
Det sitter dubbelhäftande tejp med rejäl vidhäftningsförmåga på fästplattorna; dock inte så vidhäftande att det inte går lossa med en tunn liten spackelspade. Det finns en del demovideor på tuben...mikkejohansson skrev:Hur fäster man plattan på pedalen?
Fantastiskt bra att det gick så enkelt att ta bort grejset från pedalen. Jag är nästan allergisk mot "guck" på dyra fina pedaler.Roger Hedin skrev:Det sitter dubbelhäftande tejp med rejäl vidhäftningsförmåga på fästplattorna; dock inte så vidhäftande att det inte går lossa med en tunn liten spackelspade. Det finns en del demovideor på tuben...mikkejohansson skrev:Hur fäster man plattan på pedalen?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cEdrMO2DPtc[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=az453RICQAs[/youtube]
I och med mitt och Bjelkemans projekt med flexibla pedalhållare för pedalbord med kardborre på plattan har de första prototyperna tillverkats och provats.mrbaloo skrev:Fick ett sånt här i lätt försenad julklapp:
Skall nu fylla det med mina pedaler på ett "nytt" sätt. Alltså ett lite flexibelt monteringssätt som liknar Pedal Boots, men som jag ännu bara har som idé i huvudet.
Moog lär väl funka?jesse-kristian skrev: Funderar på att köpa till en expression pedal till Korg G5 för att kunna hitta på mer ofog. Har någon koll en billig pedal som skulle kunna fungera med den?