Jag är väldigt sugen på en sån! Hur låter den? Är den bara rolig eller är den användbar på riktigt?
Pedalbord någon? POST DEM HÄR!
- BBQV
- Forumvärd
Re: Pedalbord någon? POST DEM HÄR!
- 41HZ
- Medlem+
Jepp till parkas. Och bra, joo jag tycker allt det. En krämig fuzz som inte tycks tappa botten och som kan göras knäppare med oktav upp. Sedan sub för att göra den ordentligt fläskig. Kör man volym på noll och vrider upp sub+fuzz får man typ sub ensamt.
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
- 41HZ
- Medlem+
Den och pulsaren fick förresten ersätta Boss OC-3 och ehx ring thing(som jag mest använde pitch shifter-funktionerna och tremolot på)
Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Nytt koncept.

- Ljud - Darkglass.
- Frihet - Line 6 wireless & batterier.
- Enkelhet - Pedaltrian Nano & Pitchblack.

Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- Roger Hedin
- Medlem++
Mitt "lillbord" funkar bra och väger inte speciellt mycket heller. Jag kommer att montera en DI på slutet och byta till en mindre tuner vartefter...

Den här lilla laddbara strömförsörjningen är riktigt bra. Man får bara inte glömma en sak - samma som med Volto - knappen är ingen on/off, utan bara en ström-check. För att inte dra tomt måste man dra ur kabeln.

Den här lilla laddbara strömförsörjningen är riktigt bra. Man får bara inte glömma en sak - samma som med Volto - knappen är ingen on/off, utan bara en ström-check. För att inte dra tomt måste man dra ur kabeln.
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
- Roger Hedin
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Fenomenalt bra med pedalhållarna till ditt frihetsbord!

- guli
- Medlem
Åker på utbytesstudier till Musikkonservatoriet i Tromsö om 2 veckor så tar bara med mitt lilla bord, fick Octabvren igår, mycket mer min stil än Octamizern som jag hade innan, Octamizern hade ju FÖR mycket botten.

Stenback Four PJ, Fender Precision Japan, De Gier Bebop 5, Yamaha BB1600, Aguilar Tone Hammer 500, Aguilar SL112 x2.
- newheartshadow
- VIP medlem
Najs!
Bilden blir rätt liten i tapatalk men visst är det en tronographic rustybox där?
Har fortfarande lite gas på en sån.
Bilden blir rätt liten i tapatalk men visst är det en tronographic rustybox där?
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
- newheartshadow
- VIP medlem
Rat2 ut, vintage rat reissue in. Moogtrampan utlånad igen så finns ju ett skapligt hål att fylla med mer distar 

Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:

Så här ser mina pedalbord ut nu. Måste färdigställa konstruktionen av pedalhållarna och möblera klart borden.
Ett Rockboard Solo och två enkla hembyggen med samma mått som Solo-bordet. Ett pedalbord är för elbas och ett hembygge är avsedd för kontrabas. Det tredje bordet blev över då jag råkade tillverka två hembyggen av bara farten.

-
- Medlem++
-
- Medlem++
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Hmm, det är ju sju minuter mellan inläggen. Jag letar och letar efter skillnaden mellan uppsättningarna. Kanske är det någon av kompressorns inställningar som ändrats.RolleHarris skrev:Just nu

- fieldflower
- Hedersmedlem
Han bytte bas.mrbaloo skrev:Hmm, det är ju sju minuter mellan inläggen. Jag letar och letar efter skillnaden mellan uppsättningarna. Kanske är det någon av kompressorns inställningar som ändrats.RolleHarris skrev:Just nu

(Fast utanför bild)
Medlem i PB50+
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Aha! Missade den detaljen.fieldflower skrev:Han bytte bas.mrbaloo skrev:Hmm, det är ju sju minuter mellan inläggen. Jag letar och letar efter skillnaden mellan uppsättningarna. Kanske är det någon av kompressorns inställningar som ändrats.RolleHarris skrev:Just nu
(Fast utanför bild)

- guli
- Medlem
newheartshadow skrev:Najs!
Nejdå ingen rustybox, signalkedjan från höger till vänster är följande:
Korg Pickblack > 3leafaudio Octabvre mkII > Darkglass B3K > 3leafaudio Proton V3 > Earthquaker Devices Dispatch Master.
Skulle dock gärna prova en rustybox, verkar ju väldigt lovande vad man nu har hört av den på youtube!
Stenback Four PJ, Fender Precision Japan, De Gier Bebop 5, Yamaha BB1600, Aguilar Tone Hammer 500, Aguilar SL112 x2.
- Shezay
- Medlem
Tillverkade ett nytt bord idag, hade tänkt och göra nåt i stil med pedaltrain först men jag orkade inte så jag tog lite alu durk och bockade till och blev faktiskt nöjd endå!
Det enda jag saknar är ju en B7K!
Bas -> Tuner -> Kompressor -> Fuzz -> OD -> Delay

Det enda jag saknar är ju en B7K!
Bas -> Tuner -> Kompressor -> Fuzz -> OD -> Delay

Marshall VBA 400|Marshall VBC810
Darkglass
Dingwall NG2|Warwick Thumb
Spelar bas i SIBERIAN
Darkglass
Dingwall NG2|Warwick Thumb
Spelar bas i SIBERIAN
-
- Medlem+
Senaste upplägget: en ren och en distad DI till IEM och FOH. Inte inkopplat ordentligt men jag ville bara testa hur det ska bli.
- lekamen
- Medlem+
Åh Noblen har kommit, grattis! Fasen vilket gediget bord, och sjuka kvalitetspedaler på det. Är Noblen så bra som man fått för sig?
-
- Medlem+
Den låter sjukt bra! Dyr som skam men det är skönt att den är hemma! Och den fixar ström till resten av pedalerna på bordet.lekamen skrev:Åh Noblen har kommit, grattis! Fasen vilket gediget bord, och sjuka kvalitetspedaler på det. Är Noblen så bra som man fått för sig?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- peter_s
- Medlem++
Ja, visst låter den bra!theLopp skrev:Den låter sjukt bra! Dyr som skam men det är skönt att den är hemma! Och den fixar ström till resten av pedalerna på bordet.lekamen skrev:Åh Noblen har kommit, grattis! Fasen vilket gediget bord, och sjuka kvalitetspedaler på det. Är Noblen så bra som man fått för sig?

- Grafen
- Hedersmedlem
- ennam
- Medlem
Eventide är verkligen kött och potatis! Känner mig verkligen naken utan min timefactor till hands. Har kört med detta vid experiment med nedstrippat bord sedan jag införskaffat fuzzrociousen, riktigt mångsidig prylGrafen skrev:
Min kött-och-potatis-rigg!

https://eartheaters.bandcamp.com/
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
Daion Savage 1982, Aria pro II Magna (Alembic Mickar) -> Pedaler -> Marshall MB450 + Hembyggd Eminence 410
-
- Medlem++
Vad är det för bas i bilden? Ser sjukt cool ut!ennam skrev:Eventide är verkligen kött och potatis! Känner mig verkligen naken utan min timefactor till hands. Har kört med detta vid experiment med nedstrippat bord sedan jag införskaffat fuzzrociousen, riktigt mångsidig prylGrafen skrev:
Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80
Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
- 200071
- Hedersmedlem
DaionMarkooo skrev:Vad är det för bas i bilden? Ser sjukt cool ut!ennam skrev:Eventide är verkligen kött och potatis! Känner mig verkligen naken utan min timefactor till hands. Har kört med detta vid experiment med nedstrippat bord sedan jag införskaffat fuzzrociousen, riktigt mångsidig prylGrafen skrev: