Overdrive/dist-djungeln.

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

köp en Bluetube.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
bazzilla
Medlem

Inlägg av bazzilla »

Cub,

TC pedalen äter inte den upp allt som är bas, det gör min i alla fall. på den tiden jag spelade in på kassett porta hade jag den till bas, där försvann ju all botten i alla fall... men den funkade inte live.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

bazzilla skrev:Cub,

TC pedalen äter inte den upp allt som är bas, det gör min i alla fall. på den tiden jag spelade in på kassett porta hade jag den till bas, där försvann ju all botten i alla fall... men den funkade inte live.
Den plockade ganska mycket, det stämmer. Men det blev ändå bättre än med digitech-pedalen. :D
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Hugo Drax skrev:
FreCKo skrev:Men fan Hugo, du bor ju i Sthlm. Kom förbi min repa och testa min EMMA ResaFRATZits! Typ den bästa OD-pedalen jag någonsin testat (jag har testat typ 10-12st under en treårsperiod), men nu säljer jag den... Har hittat en som har "nästan" lika bra OD-ljud + en boost som gör att jag får fuzz-aktigt ljud. Ju mindre pedaler desto bättre liksom :lol:
Ja det skulle jag ju kunna göra. Var har ni replokal nånstans? Jag antar att du inte är intresserad att byta med PBdisten? :wink:
Eller så ger jag Frecko 1000 pix, han ger dig Emman och jag tar PB-disten. :D
Användarvisningsbild
Hugo Drax
Medlem+

Inlägg av Hugo Drax »

cub skrev:
Hugo Drax skrev:
FreCKo skrev:Men fan Hugo, du bor ju i Sthlm. Kom förbi min repa och testa min EMMA ResaFRATZits! Typ den bästa OD-pedalen jag någonsin testat (jag har testat typ 10-12st under en treårsperiod), men nu säljer jag den... Har hittat en som har "nästan" lika bra OD-ljud + en boost som gör att jag får fuzz-aktigt ljud. Ju mindre pedaler desto bättre liksom :lol:
Ja det skulle jag ju kunna göra. Var har ni replokal nånstans? Jag antar att du inte är intresserad att byta med PBdisten? :wink:
Det skulle funka för mig. bara jag får till och prova emman lite först :D
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Hugo Drax skrev:
cub skrev:
Hugo Drax skrev:
Det skulle funka för mig. bara jag får till och prova emman lite först :D
Funkar alldeles utmärkt för mig också! Vi kan ju ses i min replokal på söndag och testa loss lite?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
Hugo Drax
Medlem+

Inlägg av Hugo Drax »

hmm, denna helg är lite uppboka för mig tyvärr. Men nån dag i veckan kanske? Jag slutar rätt tidigt och brukar inte vara uppbokad under kvällarna =)
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Hugo Drax skrev:hmm, denna helg är lite uppboka för mig tyvärr. Men nån dag i veckan kanske? Jag slutar rätt tidigt och brukar inte vara uppbokad under kvällarna =)
Låter som en bra idé, jag slutar iofs sex varje dag i veckan... Annars har jag den här hemma hos mig om du vill testa den, men då finns inte riktigt förstärkeriet bakom :lol:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Skriv svar