Ultimat signalväg på pedalbordet.
- blackparkas
- Medlem++++
Och Q-tron funkar BÄST efter dist/od så du behöver byta ut IQ:n mot en Q-tron! 

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Liten
- Hedersmedlem
- blackparkas
- Medlem++++
Funkar och funkar. Det är väl kanske fel ord egentligen.
Jag GILLAR den bäst efter OD så att det blir ännu ballare fjong från Q-tronen.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Liten
- Hedersmedlem
- blackparkas
- Medlem++++
Liten skrev:Prova att lägga den EFTER en oktaver.. Can you spell MÖRDER???blackparkas skrev:Funkar och funkar. Det är väl kanske fel ord egentligen.
(no.. me nether)
Jag har Q-tronpedalen sist i kedjan, alltså efter 2 distar, en Fuzz och 1 Oktavtrampa...

Hm... känns som att man missat nå´n pedal nu?
vad i hela friden ska jag med det st ora Gatorbordet till!?
- kmo
- Medlem++
Ärligt talat.. Vid vilka tillfällen använder ni alla dessa paddor??? Od och dist, visst tillhör väl nästan grundljud.
Men phasers och flangers och kvackare, använder ni verkligen sånt i en bandsituation?? Och ni som har bra rörhäck, varför kompressor??? Obs, inget dumdrygt försök att vara rolig. Jag är nyfiken!
Men phasers och flangers och kvackare, använder ni verkligen sånt i en bandsituation?? Och ni som har bra rörhäck, varför kompressor??? Obs, inget dumdrygt försök att vara rolig. Jag är nyfiken!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
- blackparkas
- Medlem++++
Jag har ingen kompressorpedal, sitter ju inbuggt i Sunn:en.
Har ingen Flanger eller Phaser heller, men kommer säkerligen köpa.
Klart det går att använda, kanske inte så ofta om man kör i Coverband.
Q-tron eller övriga envelopefiltergrejer är ju precis hur användbara som helst!
Körde med Q-tronen på minst 4 låtar per gig i coverbandet förut, den vill jag aldrig vara utan!!
Har ingen Flanger eller Phaser heller, men kommer säkerligen köpa.
Klart det går att använda, kanske inte så ofta om man kör i Coverband.
Q-tron eller övriga envelopefiltergrejer är ju precis hur användbara som helst!
Körde med Q-tronen på minst 4 låtar per gig i coverbandet förut, den vill jag aldrig vara utan!!
- Mike
- The Transporter
Vi har ingen klaviaturist och efter som vi lirar covers så har jag rätt stor användning av en kvackare för att syntha till ljudet.kmo skrev:Od och dist, visst tillhör väl nästan grundljud.
Men phasers och flangers och kvackare, använder ni verkligen sånt i en bandsituation??
Octavern för att feta till det lite när gitarristen solar.
Phasers och flangers för att.......dom finns?

TVR!
Because Porsche are for girls.
Because Porsche are for girls.
- Punkster
- Medlem+++
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Jag spelar i en trio (+sång) och ibland får jag agera orgel eller andra balla melodiinstrument och då är det riktigt trevligt att fläska på lite oktav i kombination med fuzz, flanger eller kvackande.kmo skrev:Ärligt talat.. Vid vilka tillfällen använder ni alla dessa paddor??? Od och dist, visst tillhör väl nästan grundljud.
Allt samtidigt när man har solo!

- Punkster
- Medlem+++
Bandet jag spelar med hämtar mycket inspiration från U2, The Cure och andra 80-talsband. Då är det schysst att kunna dra på lite chorus eller flanger på sina basgångar. Min Multidrive har jag på nästan hela tiden, den låter fantastiskt till allt!kmo skrev:Ärligt talat.. Vid vilka tillfällen använder ni alla dessa paddor??? Od och dist, visst tillhör väl nästan grundljud.
Nu har jag precis köpt en kvacka, den kommer att få fylla funktion ungefär på samma sätt som choruset, för att få till en schysst atmosfär i låten.
/Linus
- Mr Spock
- Medlem++
+1 på resonemanget....musiken inom den något abstrakta/svårdefinierade genren "New Wave" kräver kompressor, chorus och flanger.Punkster skrev:Bandet jag spelar med hämtar mycket inspiration från U2, The Cure och andra 80-talsband. Då är det schysst att kunna dra på lite chorus eller flanger på sina basgångar. Min Multidrive har jag på nästan hela tiden, den låter fantastiskt till allt!kmo skrev:Ärligt talat.. Vid vilka tillfällen använder ni alla dessa paddor??? Od och dist, visst tillhör väl nästan grundljud.
Nu har jag precis köpt en kvacka, den kommer att få fylla funktion ungefär på samma sätt som choruset, för att få till en schysst atmosfär i låten.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
- BB3000S
- VIP medlem
Riktigt kul blir det först när man stoppar in en Bassballs mellan octavern och Q-tron'en.blackparkas skrev:Liten skrev:Prova att lägga den EFTER en oktaver.. Can you spell MÖRDER???blackparkas skrev:Funkar och funkar. Det är väl kanske fel ord egentligen.
(no.. me nether)
Jag har Q-tronpedalen sist i kedjan, alltså efter 2 distar, en Fuzz och 1 Oktavtrampa...
Det är en Bassballs du saknar Parkas!

Har just fått hem en Small Stone Phaser, vete katten var den ska in, gör nog som Rumpel och provar mig fram!

| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |
| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Du måste ju fortfarande få plats med Q-tronenblackparkas skrev:Liten skrev:Prova att lägga den EFTER en oktaver.. Can you spell MÖRDER???blackparkas skrev:Funkar och funkar. Det är väl kanske fel ord egentligen.
(no.. me nether)

- BassiLow
- Medlem++
Jag håller helt medmikkejohansson skrev:TU2an gör sig bäst vid sidan av kedjan med hjälp av en A/B-box, den stjäl MYCKET diskant. Lyssna och hör själv.
Jag skulle ta; A/B-tuner - filterpedaler - kompressor - oktaver - dist - modulationspedaler
Men det är jag det...Enklaste regeln är; lyssna och bestäm själv!

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.