Har testat den i replokal (med band) och log brett hela tiden
Ljudet låter som jag hoppats, från att bara lägga till lite "bett" till ganska mycket overdrive men med "stärkarkänsla". Fast utan Sansampkaraktären...
Inga ljudklipp dock...har lite dåligt med utrustning för sånt nu...kanske blir enklare när jag börjar om jobbet.
mikkejohansson skrev:Har testat den i replokal (med band) och log brett hela tiden
Ljudet låter som jag hoppats, från att bara lägga till lite "bett" till ganska mycket overdrive men med "stärkarkänsla". Fast utan Sansampkaraktären...
Inga ljudklipp dock...har lite dåligt med utrustning för sånt nu...kanske blir enklare när jag börjar om jobbet.
Fortfarande min snyggaste pedal dock.
Trevligt att du gillar Rusty Boxen!
"Sansampkaraktären" förresten? Hur definierar du den?
mikkejohansson skrev:Har testat den i replokal (med band) och log brett hela tiden
Fortfarande min snyggaste pedal dock.
Trevligt att du gillar Rusty Boxen!
"Sansampkaraktären" förresten? Hur definierar du den?
Jag gillar Sansamp också, don't get me wrong. Men den är ju lite "one trick pony" lite, låter Ampeg med lätt mid scoop. Rusty:n känns mer mångsidig, dessutom emulerar/kopierar den ju en annan slags preamp, en UTAN rör (!!!), så disten är lite skrapigare liksom. Riktigt coolt. Ska hårdtestas med min Mesa i helgen på gig och rep. Återkommer med vidare intryck då!
mikkejohansson skrev:Jag gillar Sansamp också, don't get me wrong.
Nej då, ingen fara. Och om det varit så att du ogillat Sansamp så hade jag givetvis inte tagit anstöt heller. Jag hade fortsatt gilla min VT-Bass ändå.
mikkejohansson skrev:Men den är ju lite "one trick pony" lite, låter Ampeg med lätt mid scoop. Rusty:n känns mer mångsidig, dessutom emulerar/kopierar den ju en annan slags preamp, en UTAN rör (!!!), så disten är lite skrapigare liksom. Riktigt coolt. Ska hårdtestas med min Mesa i helgen på gig och rep. Återkommer med vidare intryck då!
Rusty Boxen är onekligen coolare än t.ex. valfri Sansamp-pedal, inte tu tal om saken. Jag tolkar ditt inlägg som att den kan göra mer än att bara vara en Shellac-ljudet-i-en-liten-låda också. Det låter lovande. (inget fel alls på Shellac-ljudet, men det är kanske inte så användbart i alla sammanhang)
Klart en av de bästa dist/od jag haft till bas. Dessutom snygg
Har inte hunnit med att riktigt djuptesta den men alla inställningar jag skruvat till har låtit bra, den går att få hyfsat "transparent" för att därifrån skruva till den od man vill ha. Boosten är också mycket användbar!
mikkejohansson skrev:Klart en av de bästa dist/od jag haft till bas. Dessutom snygg
Har inte hunnit med att riktigt djuptesta den men alla inställningar jag skruvat till har låtit bra, den går att få hyfsat "transparent" för att därifrån skruva till den od man vill ha. Boosten är också mycket användbar!
Inte svaret jag ville ha...
Måste nog göra plats på mitt lilla bord inom kort!
Är det smart att köpa en pedal som simulerar en
transistortopp när man har världens bästa rör-ljud???
mikkejohansson skrev:Klart en av de bästa dist/od jag haft till bas. Dessutom snygg
Jämfört med Fulltone Bassdrive?
Har faktiskt (!) aldrig testat bassdriven själv. däremot hört den användas av flera och den största skillnaden skulle jag tycka är att jag hör lite av Tubescreamerpuckeln i Bassdrive men den finns inte i RUsty Boxen...om man inte skruvar till den. RB har ju trebands eq och lite mångsidigare på det sättet.