Rusty Box + Orange + Travis Bean
- blackparkas
- Medlem++++
...
Senast redigerad av blackparkas den tis 22 sep 2009, 11:58, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem+++
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_Ztsv3o9Jc0[/youtube]anli skrev:Jaja.. men nu handlar det faktiskt om det där Patituccisoundet.
Ljudklipp tack.
- straightedge79
- VIP medlem
Här kommer en bild och en länk till Bob Weston´s band Shellac där basen hörs bra, det är efter hans topp/bas/allt som pedalen är simulerad efter!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zm-yZ05u6co[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zm-yZ05u6co[/youtube]
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
-
- Medlem+++
- peter_s
- Medlem++
Du får inte sälja din i vilket fall som helst mikke. Den ska stanna.mikkejohansson skrev:Du kan få köpa min.
Inte.

Jovisst, säkert några stycken, men knappast många, beroende på hur man definierar det. (det har väl inte producerats så många än, till att börja med) Tror faktiskt inte att Rusty Boxen är en pedal som lockar till impulsköp, utan snarare en som tilltalar en specifik målgrupp som vill åt ett visst ljud och helt enkelt vet vad och varför de köper, innan de köper. Och sådana kunder brukar nog vara mer benägna att behålla det de köpt, än sådana som köper saker bara för att testa.blackparkas skrev:Är helt övertygad om att det är ett rätt stort antal av de där som redan bytt ägare flera gånger.
Det är lite som att det i allmänhet är ganska sällan man ser pedaler med lång väntetid till salu på begagnatmarknaden. Har man väntat länge på något är man väl motiverad att behålla och utforska alla ljudmöjligheter produkten har när man väl fått den, och innan man ens börjar överväga att sälja den. Det är nog därför det finns betydligt fler Boss- än Toneczar-effekter på valfri privatannonssajt.
Ja. Sådana som antingen säljer direkt till kund själva, eller sådana som planerar att gå under.blackparkas skrev:Vill tillägga att det är långt ifrån alla tillverkare som har listor över återförsäljare på sina hemsidor....

Eller mer på allvar: jag kan ärligt talat inte påminna mig om att jag sett någon musikutrustningsproducentwebbplats där det inte funnits någon information om var eller hur man kan köpa produkten det görs reklam för på webbplatsen.
Jag märker förresten att jag kan ha låtit lite dryg mot dig i mina tidigare inlägg i tråden blackparkas. Det var inte min avsikt, men ursäkta ändå.
- peter_s
- Medlem++
- straightedge79
- VIP medlem
- peter_s
- Medlem++
- straightedge79
- VIP medlem
Helt klart!peter_s skrev:Förvisso, men på pluskontot kan du ju föra in att Bossen och Tronographicen matchar varandra väldigt bra, rent färgmässigt.
Tänkte faktiskt inte på det förrän jag fick hem RB´n!
Om nu Pitch Blacken varit mindre så hade det ju inte funnits en chans att man satt dit den istället!

EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
- anli
- VIP medlem
- 41HZ
- Medlem+
Shellac? Jo det är Steve Albinis´ band, han är rätt känd för att ratta fram ett skoningslöst gitarr/basljud samt ett STORT trumljud på de flesta band han spelar in. Lyssna även på Jesus Lizard, Rapeman(Albini), Pixies, "Rid Of Me" med PJ Harvey, första plattan med svenska Souls, bara för att nämna några.anli skrev:chic corea/Patitucci... urka gurka! 20 sekunder klarade jag
Men i den snutten med Shellac (vilka de nu är) lät ju basljudet lovande i laptopen
Pedalen bygger kan man säga på Albinis´ studio basrigg-Traynor TR-50. En gammal 50W transistortopp!
Den låter förövrigt inte helt olik min Audex TR-50.

Rickenbacker, P-basar- pedaler - Peavey VB-2 Mesa Bass400- M2000-TKS 112, TKS 115s, TKS 412