Strömförsörjning - Vad skall man välja?
-
- Medlem+
Re: Strömförsörjning - Vad skall man välja?
Är det det på Fuel Tank? Eller på vanliga typ Ebs-adaptrar?
Ingemar
Ingemar
- TDHP
- Forumvärd
Re: Sv: Strömförsörjning - Vad skall man välja?
Det är så på Fuel tank Jr iaf, jag driver en 18v MXR flanger med den.
TDHP from da phön!
TDHP from da phön!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
-
- Medlem+
Nån annan som vet?Ingemar Sundström skrev:Är det det på Fuel Tank? Eller på vanliga typ Ebs-adaptrar?
Ingemar
Ingemar
- strummer
- VIP medlem
Det måste vara två isolerade uttag, men det borde funka precis lika bra med två väggbulor.Ingemar Sundström skrev:När ni ändå pratar ström så kanske nån vet nåt om dom där "dubbelkablarna" där man tar från 2 uttag (9-volt) för att driva 18 volts-pedal. Fungerar det från vilka 9-voltare som helst bara man har kabeln? Har en 18 volts Danelectro chorus som käkar batteri men låter fint.
Ingemar
Edit: En EBS-bula räcker alltså inte, du måste ha två.
Kompressor, det är livet!
-
- Medlem+
Jag har två så jag ska skaffa kabel. Kanske Parkas har sån?
Ingemar
Ingemar
-
- Medlem+
Kollade på tyskens sida men det verkar inte gå med sådan sladd till typ ebs-bulor. Blir ju honor mot honor och det blir svårt. Nån som vet nån annan kabel?strummer skrev:Det måste vara två isolerade uttag, men det borde funka precis lika bra med två väggbulor.Ingemar Sundström skrev:När ni ändå pratar ström så kanske nån vet nåt om dom där "dubbelkablarna" där man tar från 2 uttag (9-volt) för att driva 18 volts-pedal. Fungerar det från vilka 9-voltare som helst bara man har kabeln? Har en 18 volts Danelectro chorus som käkar batteri men låter fint.
Ingemar
Ingemar
- Bassplaya
- VIP medlem
Har för mig att alla fueltanks (t-rex) utom den första blåa har isolerade utgångar.
Men jag kan ha fel.
Men jag kan ha fel.
- Cuba
- VIP medlem
Nice!Ingemar Sundström skrev:Blir ju honor mot honorstrummer skrev:Det måste vara två isolerade uttag, men det borde funka precis lika bra med två väggbulor.Ingemar Sundström skrev:När ni ändå pratar ström så kanske nån vet nåt om dom där "dubbelkablarna" där man tar från 2 uttag (9-volt) för att driva 18 volts-pedal. Fungerar det från vilka 9-voltare som helst bara man har kabeln? Har en 18 volts Danelectro chorus som käkar batteri men låter fint.
Ingemar

- strummer
- VIP medlem
Det man gör är ju bara att + på den ena adaptern kopplas till - på den andra, och sedan kollpas pedalen in på de + och - som är kvar. Det går alltså rätt enkelt att bygga en själv, bara man hittar kontakterna (som väl borde finnas på elfa?)Ingemar Sundström skrev:Kollade på tyskens sida men det verkar inte gå med sådan sladd till typ ebs-bulor. Blir ju honor mot honor och det blir svårt. Nån som vet nån annan kabel?strummer skrev:Det måste vara två isolerade uttag, men det borde funka precis lika bra med två väggbulor.Ingemar Sundström skrev:När ni ändå pratar ström så kanske nån vet nåt om dom där "dubbelkablarna" där man tar från 2 uttag (9-volt) för att driva 18 volts-pedal. Fungerar det från vilka 9-voltare som helst bara man har kabeln? Har en 18 volts Danelectro chorus som käkar batteri men låter fint.
Ingemar
Ingemar
Kompressor, det är livet!