EBS Multidrive.
Det är lite det som är charmen med musikprylar. Det är kombinationen som gör det. Inte en enskild pryl för sig. Spelteknik/bas/pedaler/stärk.
Finns ju inget som, i sig, "gör det".
Deluxe Bass Big Muff Pi
- Hatt_Johan
- Medlem+
Re: Deluxe Bass Big Muff Pi
Leading Light
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imATF-ZkoEc[/youtube]
Fender 70's Precision Olympic White
EBS Multidrive och Multicomp
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Ampeg Svt-3 Pro, Svt410He, Svt115E
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
- blackparkas
- Medlem++++
Jo.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag har använt Big Muff i många år men aldrig haft någon egen. Både ryska och amerikanska. Det är helt enkelt dags att skaffa en egen. Och den (hyffsat) nya Deluxe Bass Big Muff Pi har allt dom gamla har och ganska mycket till. Låter strålande. Testade en polares härom dagen och kände att nu är det dags. Sprang förbi ThisGoesTo11 idag och köpte en. Dom blev nog lite förvånade. Klev in i butiken, sa: "Deluxe Bass Big Muff Pi" och var ute ur butiken två minuter senare med en betald trampa. Hög/lågpassfilter, att kunna ställa balans mellan fuzz och ren signal och att även helt kunna få ur en ren signal och en effekterad signal separat är inte dumt. Det har hänt några gånger vid inspelning att jag velat kunna ställa balansen i efterhand och det går ju givetvis genom att köra linebox både innan och efter trampan men dom har tänkt till lite nu. Och att kunna optimera signalnivån för passiv och aktiv bas är inte dumt. Nu har jag en. Har alltid gillat Big Muff men aldrig haft någon egen. Men nu har jag det. Yay!blackparkas skrev:Janne: Hm... Ja, en youtubevideo säger ju inte särskilt mycket tyvärr, annat än lite om karaktären på prylarna.

- Hatt_Johan
- Medlem+
Kanske till och med *host* *host* FÖR billigt *host* 

Leading Light
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
Korg Pitchblack
Ibanez Pd7 + Boss LS-2
Rocktron Hush Super C
- Hågge
- Medlem++
Jan Hellman skrev:Jag har använt Big Muff i många år men aldrig haft någon egen. Både ryska och amerikanska. Det är helt enkelt dags att skaffa en egen. Och den (hyffsat) nya Deluxe Bass Big Muff Pi har allt dom gamla har och ganska mycket till. Låter strålande. Testade en polares härom dagen och kände att nu är det dags. Sprang förbi ThisGoesTo11 idag och köpte en. Dom blev nog lite förvånade. Klev in i butiken, sa: "Deluxe Bass Big Muff Pi" och var ute ur butiken två minuter senare med en betald trampa. Hög/lågpassfilter, att kunna ställa balans mellan fuzz och ren signal och att även helt kunna få ur en ren signal och en effekterad signal separat är inte dumt. Det har hänt några gånger vid inspelning att jag velat kunna ställa balansen i efterhand och det går ju givetvis genom att köra linebox både innan och efter trampan men dom har tänkt till lite nu. Och att kunna optimera signalnivån för passiv och aktiv bas är inte dumt. Nu har jag en. Har alltid gillat Big Muff men aldrig haft någon egen. Men nu har jag det. Yay!blackparkas skrev:Janne: Hm... Ja, en youtubevideo säger ju inte särskilt mycket tyvärr, annat än lite om karaktären på prylarna.Ganska billigt egentligen för en trampa med så pass mycket valmöjligheter och finesser.
Nu blev man ju lite sugen på en sådan där