Skulle DU? PB custom effekt
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Ey folks! Vi får snacka ihop oss om vad som är överflödigt och kan tas bort för att skära ner på kostnaderna! Jag har fortfarande 0 koll på rattar, men för att vara delaktig säger jag att diskant låter rätt onödigt. Sen får vi se vad Moody säger om ifall Fuzz/OD switchen räknas som en extraswitch +150:- eller om den var inräknad.
- Pyssling
- Medlem+
Tror jag stämmer in på alla.jockeseil skrev:har nog inte heller råd om den blir för dyr

Nu tycker jag vi har förbisett blendratten i de senaste inläggen, vilket jag fortfarande tycker är ett måste! Som Frecko säger är ju en baskontroll lite överkurs om pellen släpper igenom basfrekvenserna ordentligt, medan en mellanregisterratt är rätt nödvändigt för att komma igenom i en mix.
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- blackparkas
- Medlem++++
Sant!Pyssling skrev:Tror jag stämmer in på alla.jockeseil skrev:har nog inte heller råd om den blir för dyr![]()
Nu tycker jag vi har förbisett blendratten i de senaste inläggen, vilket jag fortfarande tycker är ett måste! Som Frecko säger är ju en baskontroll lite överkurs om pellen släpper igenom basfrekvenserna ordentligt, medan en mellanregisterratt är rätt nödvändigt för att komma igenom i en mix.
Där sa han nå´t den där Freckomeister!
Självklart så behövs ingen basratt om pedalen inte stjäl någon bas!
Då räcker det iaf för mig med en tone-ratt om den gör ett bra jobb och styr mellan rätt frekvenser.
Blend och tone är väl egentligen det enda som behövs?
+ Switch mellan od/fuzz kanske...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- anli
- VIP medlem
För overdrive behövs det ju in princip ingen tonkontroll. Om den är transparant.
För Fuzz... ja, då vill man ju skruva och greja lite. Tone och vågform kan vara kul.
Blendratt känns som en grej man smackar på undermåliga pedaler. Ren bas med fräsig dist över.... mjae
För Fuzz... ja, då vill man ju skruva och greja lite. Tone och vågform kan vara kul.
Blendratt känns som en grej man smackar på undermåliga pedaler. Ren bas med fräsig dist över.... mjae
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- FreCKo
- Medlem++
- peter_s
- Medlem++
Går det då inte precis lika bra med en klisterdekal, som inte kostar något? Lackar man bara över den med ett tunt lager klarlack så kommer den garanterat sitta kvar och hålla sig snygg ett bra tag. Ett screentryck blir förvisso mycket slätare (för den som vill veta vad screentryck är, och hur ett sådant framställs, vilket förklarar kostnaden, ja då finns det en förklaring och en video här, men med tanke på hur stor prisskillnaden är så skulle nog jag inte tycka att det var värt det i sammanhanget.the_great_alfonzo skrev:Screentryck tycker jag är rätt viktigt, med tanke på att det gärna ska framställas att det är PB, men det tycker jag vi låter bero på hur många som vill ha pedalen, eftersom att det vore lite surt att behöva punga ut 300:- extra för det. Så viktigt, men inte värt mer än 100:- extra kanske?
Tror inte heller att jag är på den här gången. Initiativet är lysande, men jag är inte i behov av just en overdrive/fuzz för tillfället. Men, jag förbehåller mig rätten att ändra mig till dess det verkligen blir dags att lägga ordern.
- knedy
- VIP medlem
peter_s: Som jag förstått det kostar screentryckningen 600kr en gång och så kan man använda det på hur många pedaler man vill. Så då om man kommer göra fler pedaler i framtiden tillsammans med moody kan vi ju dra samman en liten "pool"(engelska) som alla kan bidra till, även dom som inte tänkt köpa OD/Fuzz-pedalen just nu, då blir det bara ett par kronor per skalle. Lätt att vi får ihop 60 pers här som kan tänka sig ge en 10kr för det?
Officiell stormästare i EB-orden
- knedy
- VIP medlem
- peter_s
- Medlem++
Jovisst, det borde ju inte vara några problem (och du har förstått ungefär rätt vad gäller screentryckningen, även om varje tryck kostar lite eftersom att tryckfärg inte är gratisknedy skrev:peter_s: Som jag förstått det kostar screentryckningen 600kr en gång och så kan man använda det på hur många pedaler man vill. Så då om man kommer göra fler pedaler i framtiden tillsammans med moody kan vi ju dra samman en liten "pool"(engelska) som alla kan bidra till, även dom som inte tänkt köpa OD/Fuzz-pedalen just nu, då blir det bara ett par kronor per skalle. Lätt att vi får ihop 60 pers här som kan tänka sig ge en 10kr för det?

- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Dat is right, knedo! Det är 600/antalet som beställer. Så screentryck eller klister får bero på hur många som är på. Woolly mammoth tror jag att jag sagt ja, men kan tjöta lite mer med honom om det sen, och OD:n? Ja TS9:an får väl duga tills någon annan har nåt bättre förslag.
PS. Prata Buzz låter mumma
PS. Prata Buzz låter mumma

- the_great_alfonzo
- Medlem+++