Jag vet... Dock får jag skylla på de andra basarna jag kollat
(med 2-bands EQ) inte hade en sådan kontroll så jag antog att det inte var så på denna heller...
Vafan! Nu har jag moddat min Sansamp så att den aldrig kommer att få något originalvintagevärde....
Skämt åsido, kul att du redde ut problemet. Själv är jag nöjd med min moddning. Har spelat bas hela dan, en sträng rök så nu har jag dessutom fått på nya goa strängar. TACK!
Jag vet... Dock får jag skylla på de andra basarna jag kollat
(med 2-bands EQ) inte hade en sådan kontroll så jag antog att det inte var så på denna heller...
Vafan! Nu har jag moddat min Sansamp så att den aldrig kommer att få något originalvintagevärde....
Skämt åsido, kul att du redde ut problemet. Själv är jag nöjd med min moddning. Har spelat bas hela dan, en sträng rök så nu har jag dessutom fått på nya goa strängar. TACK!
Nya strängar är ju alltid trevligt!
Förresten, du som verkar väldigt insatt i elektronik. Kan jag montera en likadan trimpot på min bas som inte har en? Och var får man tag i en sån?
Aslan skrev: Kan jag montera en likadan trimpot på min bas som inte har en? Och var får man tag i en sån?
Kan du se hur trimpoten är kopplad. Ligger den kopplad direkt till utjacket eller någon volympot så skall det inte vara något problem. Är den kopplad in bland en massa elektronik så blir det svårare. Trimpotar köper du hos tex ELFA, Kjell & co eller Clas Ohlson.
anli har ju föreslagit en liknande lösning, med motstånd så han kanske har mer koll?
Ps. "väldigt insatt" är en stor överdrift. Jag provar mig fram...