PB-dist DESIGN

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+

Inlägg av kanifflesmannen »

Har med stort intresse bevakat denna tråd och kan säga att en sådan tingest vilja jag hava... eller vafansomhelst. :roll:

En pratabasdist är ju nåt man bara måste ha helt enkelt.
Hur tas beställningarna upp?
Jag vill ha en iaf. 8)
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212

http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bulgrim
Medlem

Inlägg av Bulgrim »

Jag håller med Kanifflesmannen, var skriver jag på?
Anser att den samlade PB-kunskapen samt dess tester (Anli, 200071 m.fl -tack!) övertygar mig fullt tillräckligt.
Spector NS2, OLP MM3 (bussemoddad), Cort Action V, Scanbass bandlös (spelande renovering), Coronado IV (mest i delar nu), 2 kortskalingar från forumet
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Men det är ingen som har lust att skicka den till Hälsingland alltså?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

blackparkas skrev:Men det är ingen som har lust att skicka den till Hälsingland alltså?

Kan ju skickas runt lite efter ändringarna gjorts eller?
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Jag tycker de ändringarna som är möjliga genomförs och sedan saluförs den. Basta. Nån måtta får det vara.
Vill någon testa innan köp så kan dom väl deala med Herr Årnes.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Nu tycker jag du är vrång Anli..!
Jag skulle ju ha testat den efter dig egentligen.

Men men.
Do whatever.
Jag får väl testa den på nästa pratabasträff, undertiden så köper jag nå´t annat istället.... ;)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

blackparkas skrev:Nu tycker jag du är vrång Anli..!
Jag skulle ju ha testat den efter dig egentligen.

Men men.
Do whatever.
Jag får väl testa den på nästa pratabasträff, undertiden så köper jag nå´t annat istället.... ;)
Jo, men du valde ju att ta semester i stället!
Det är väl bättre att den snabbt kommer i produktion, så att du kan få testa ett exemplar eller hur?
:-)
Edit: har inga problem med att mitt serieproduktionsexemplar tar en omväg via vischan till Uppsala. Så snäll är Fabror Anders.

Edit 2: hur som haver, jag bestämmer inget utan det är Årnes/Moody som får sköta detta. Tycker de att en prototyp två skall tas fram och testas så är det ok för mig.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Ingen långbänk var det!

Pedalen är skickad till Moodysound tillsa.

mmans med en lång uppstats om synpunkter. Nu kommer Albin försöka göra så mycket som är möjligt för att efterkomma våra önskemål.

Ska vi hitta en som ska passa alla så krävs förmodligen större låda och många fler rattar och många fler pengar.

BOSS är ett mångmiljardföretag som inte ens de lyckats få fram en pedal som alla gillar och ersätter alla på marknaden förekommande.

Moody gör en miniserie handbyggda pedaler efter våra önskemål för ett pris som är lägre än serietillverkade.

Skicka PM till mig som beställning.
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Pedal beställd!! Mkt bra jobbat alla som varit inblandade :D
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Beställd!
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

PM skickat! Fan va grymt detta blir 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Håller stenhårt i plånboken för tillfället men det blir väl chans senare hoppas jag?
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+

Inlägg av kanifflesmannen »

PM:at. 8)
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212

http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

När kommer Prata Envelope då?
Linkert
Medlem

Inlägg av Linkert »

the_great_alfonzo skrev:När kommer Prata Envelope då?
+1 på den! Gärna väldigt lik MXR Envelope Filter som slutades tillverkas på 70 talet.
– Robin
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

200071 skrev:Ingen långbänk var det!

Pedalen är skickad till Moodysound tillsa.

mmans med en lång uppstats om synpunkter. Nu kommer Albin försöka göra så mycket som är möjligt för att efterkomma våra önskemål.

Ska vi hitta en som ska passa alla så krävs förmodligen större låda och många fler rattar och många fler pengar.

BOSS är ett mångmiljardföretag som inte ens de lyckats få fram en pedal som alla gillar och ersätter alla på marknaden förekommande.

Moody gör en miniserie handbyggda pedaler efter våra önskemål för ett pris som är lägre än serietillverkade.

Skicka PM till mig som beställning.

Undran var inte om den passade alla, jag vill veta om den passar mig.
Att få testa en pedal innan man köper om man inte tycker ljudfiler känns tillräckligt tycker jag är en självklarhet.

Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

blackparkas skrev: Att få testa en pedal innan man köper om man inte tycker ljudfiler känns tillräckligt tycker jag är en självklarhet.
Så det räcker inte ens om du får testa mitt ex innan du bestämmer dig? Märkligt.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

anli skrev:
blackparkas skrev: Att få testa en pedal innan man köper om man inte tycker ljudfiler känns tillräckligt tycker jag är en självklarhet.
Så det räcker inte ens om du får testa mitt ex innan du bestämmer dig? Märkligt.

Absolut Anli.
Det funkar kanon.
Men det känns så avlägset bara.... :D

Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Jag givetvis ska ha en när jag kommer hem, är i Oslo och arbetar nu och basen står i lule... För att det ska bli enkelt, ska man beställa nu eller sen??
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

blackparkas skrev:
anli skrev:

Absolut Anli.
Det funkar kanon.
Men själva fan, om jag pröjsar mitt ex och moody skickar den direkt till dig för test så får du för i helvete vara nöjd ;)
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Jag har inga pengar över till pedalen just nu men det går bra att beställa den senare under sommarn antar jag?
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

anli skrev:
blackparkas skrev:
anli skrev:

Absolut Anli.
Det funkar kanon.
Men själva fan, om jag pröjsar mitt ex och moody skickar den direkt till dig för test så får du för i helvete vara nöjd ;)
Haha, klart jag är nöjd.
Jag vill att det ska vara IMORGON den är klar bara... :D

Bulgrim
Medlem

Inlägg av Bulgrim »

PM:at.
Med både hängslen & bälte växer båda fötterna fast i marken, passar den inte mig får jag antingen anpassa mig eller "pay it forward". 8)
Spector NS2, OLP MM3 (bussemoddad), Cort Action V, Scanbass bandlös (spelande renovering), Coronado IV (mest i delar nu), 2 kortskalingar från forumet
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Bulgrim skrev:PM:at.
Med både hängslen & bälte växer båda fötterna fast i marken, passar den inte mig får jag antingen anpassa mig eller "pay it forward". 8)
+10000 You only live once.. Bara tanken på en schysst od kombinerat med fuzz i samma lådda MED pratabas logga är ju värt en chansning :D
Kanske går att sälja svindyrt på kinesiska svarta börsen om man inte är nöjd :?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

GrafZeppelin skrev:Håller stenhårt i plånboken för tillfället men det blir väl chans senare hoppas jag?
Jodå, självklart! Vi hoppas kunna sälja den här pedalen länge....
Skriv svar