Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Hur skulle du beskriva skillnaden? Användbarhet? Ljudmässigt?
Har hunnit spela lite med den nu och de skiljer sig ganska mycket. Omnicab skulpterar ljudet och får det att låta mer "naturligt" i jämförelse med ren DI. Torpedo cab är mer mångsidig och tar det till nästa nivå, genom att få det att låta som att spela genom en hel rig (körde främst med fridge läget).
Hade inte kommit i till skott att testa detta lite seriöst förrän du kicka mig i baken...
bjelkeman skrev:Det är en av grejerna jag gillar med dist/overdrive. Allt från subtil till total fläskläpp kan vara bra.
Ojoj! Ser exakt ut vad som ligger i min öskelista just nu!gthyni skrev:Fender Bassman och Ampeg V4, seriekopplade på skrivbordet.
Nja, de tar ut varandra lite, kör mest med Silverpegen för rockigt ljud i lurar och när jag inte kan välja egen backline. Den röda är helt ny ger ett snyggt sound för blues/klassisk soul/pop.Splanky skrev:Ojoj! Ser exakt ut vad som ligger i min öskelista just nu!gthyni skrev:Fender Bassman och Ampeg V4, seriekopplade på skrivbordet.
Hur funkar One control pedalerna? Funkar de bra ihop?
Och Seymour Duncan compressorn? Nöjd?
gthyni skrev:Nja, de tar ut varandra lite, kör mest med Silverpegen för rockigt ljud i lurar och när jag inte kan välja egen backline. Den röda är helt ny så är bara testad hemma men de. ger ett snyggt sound för blues/klassisk soul/pop.Splanky skrev:Ojoj! Ser exakt ut vad som ligger i min öskelista just nu!gthyni skrev:Fender Bassman och Ampeg V4, seriekopplade på skrivbordet.
Hur funkar One control pedalerna? Funkar de bra ihop?
Och Seymour Duncan compressorn? Nöjd?
Duncan kompressorn är brusfri och flexibel, funderar dock på en One Control-kompressor av mest estetiska skäl (fåfänga