PrataBasdisten!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
fredaschp
Medlem

Inlägg av fredaschp »

ÅÅÅÅÅH hoppas hoppas hoppas.......

.....de ligger en avi i lådan imorgon!!!

Ajdå har ingen stärkare hemma :cry:

För blåsa gitarrstärkaren! A man´s got to do........
eller inte.....eller?
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Bara jag som fått?? Nr 11 är min! Har hunnit göra ett snabbtest i repan.
Först och främst, den är grymt snygg!! Fuzzen är riktigt mysig, klarar inte riktigt dom lägsta frekvenserna kanske, men det är en riktigt bra fuzz. Inget för snabbspel på e-sträng men snyggt, snyggt vid lugnare spel en eller ett par oktaver upp. Ett oändligt häng och snabb till rundgång om man så vill. Gainkontrollen har en egen vridpot på sidan av pedalen för att ställa argheten på od:n. :twisted:
Efter lite rattande fram och tillbaka så hittar jag ett overdriveljud som känns bra. Den stora nackdelen är att vid min od-inställning är fuzzen rejält lägre i volym, lite tråkigt om man vill använda bägge ljuden i samma låt. Liknande volym går att ratta fram men då tappar od:n enligt mig bettet i tonen. Summa summarum så är det en gedigen rejäl pedal som har 2 olika och bra ljud, dock kanske inte samtidigt? Allt enligt min personliga smak.. Har dock bara snabbrattat lite så man kanske hittar Nirvana..
En pedal som absolut får hänga med i framtiden!! Det är ju oxå ubercoolt med en Alfonzo uberfuzz som inte många andra har!! Alla inblandade Peter, Alfonz, Moody och ni som varit med och testat, testat ska ha största heder!!!
Köp, köp!!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

Vart är min då?! :cry: damn you posten, damn you
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

nghngha...kom nu min lilla pedal...kom till pappa...
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Wiii! Min kom i dag också, nr 10.. Grymt snygg! Jag har inte hunnit hårdköra den i studion än utan bara kört på fesvolym genom AmpegSVX i datan. Bådar gott dock!!
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

Rix skrev:Wiii! Min kom i dag också, nr 10.. Grymt snygg! Jag har inte hunnit hårdköra den i studion än utan bara kört på fesvolym genom AmpegSVX i datan. Bådar gott dock!!
Antar att det kommer ljudklipp snart som attan då :)
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

wohoo! avi från posten kom idag =)
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

Härlig tråd, detta är. Med många glada PrataBasare :nickar:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

kmo skrev:Bara jag som fått?? Nr 11 är min! Har hunnit göra ett snabbtest i repan.
Först och främst, den är grymt snygg!! Fuzzen är riktigt mysig, klarar inte riktigt dom lägsta frekvenserna kanske, men det är en riktigt bra fuzz. Inget för snabbspel på e-sträng men snyggt, snyggt vid lugnare spel en eller ett par oktaver upp. Ett oändligt häng och snabb till rundgång om man så vill. Gainkontrollen har en egen vridpot på sidan av pedalen för att ställa argheten på od:n. :twisted:
Efter lite rattande fram och tillbaka så hittar jag ett overdriveljud som känns bra. Den stora nackdelen är att vid min od-inställning är fuzzen rejält lägre i volym, lite tråkigt om man vill använda bägge ljuden i samma låt. Liknande volym går att ratta fram men då tappar od:n enligt mig bettet i tonen. Summa summarum så är det en gedigen rejäl pedal som har 2 olika och bra ljud, dock kanske inte samtidigt? Allt enligt min personliga smak.. Har dock bara snabbrattat lite så man kanske hittar Nirvana..
En pedal som absolut får hänga med i framtiden!! Det är ju oxå ubercoolt med en Alfonzo uberfuzz som inte många andra har!! Alla inblandade Peter, Alfonz, Moody och ni som varit med och testat, testat ska ha största heder!!!
Köp, köp!!
Kul att du gillar den, trots eventuella tillkortakommanden. Rapportera gärna igen när du testat lite mer!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

kmo skrev:Bara jag som fått?? Nr 11 är min! Har hunnit göra ett snabbtest i repan.
Köp, köp!!
Helt klart tar det nog ett tag innan man lärt sig ratta hem det ultimata ljudet. Det är ju rätt många variabler..
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Heyman skrev:
Rix skrev:Wiii! Min kom i dag också, nr 10.. Grymt snygg! Jag har inte hunnit hårdköra den i studion än utan bara kört på fesvolym genom AmpegSVX i datan. Bådar gott dock!!
Antar att det kommer ljudklipp snart som attan då :)
Det ska jag försöka klämma fram! (Om man ändå bara slapp sitta på jobb!)
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Jag fick inget idag heller, jävla posten som är sega som svål här uppe :x :x :x
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Tänk om du ändå bodde i Sverige :wink:
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

ohh bilder! Den nya färgen verkar ju görläcker!
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

kmo skrev:Tänk om du ändå bodde i Sverige :wink:
:? ...

Jag får leka med kameran idag istället.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

the_great_alfonzo skrev:ohh bilder! Den nya färgen verkar ju görläcker!
Sorry för usel mobilbild. Trots att det står 5 Mpx på luren blir det KÄSS!

Bild
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

snygga rattar :wink:

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

BassiLow skrev:snygga rattar :wink:
Verkligen! Man får bra grepp runt dem. Nästan en handfull. ;)
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Liten - Bild

Nästan iaf! ;)
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Rix skrev:Liten - Bild

Nästan iaf! ;)
Hahahaha!! Jag höll upp 20" tft-skärmen först för att se om det var jag.. men det va det inte som tur va! hihi!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

va ere om, nåt jag sagt fel :?

Revolver
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

BassiLow skrev:va ere om, nåt jag sagt fel :?
Nej nej... du får PM.. And get in on the Joke! :D
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

nu är den hemma, ruskigt snygg =) Nr 7 fick jag. Har inte hunnit testa den ännu, det får bli nattens uppgift.
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+

Inlägg av kanifflesmannen »

Japp, idag kom den. :D

Det låg ett brunt paket i lådan när jag kollade posten.
Pratabas nummer 3.

Bild

Har inte riktigt greppat upplägget på denna pedal dock.
Är ena stompknappen för fuzz och den andra för OD eller?
Grym fuzz är det iaf!
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212

http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
rokker
Medlem+

Inlägg av rokker »

de satt en lapp på lådan som förklarade knapparna osv. Gjorde det inte det på din?
Skriv svar