Vilken pedal kan du inte vara utan?
- sorghwind
- Medlem
Re: Vilken pedal kan du inte vara utan?
Hughes & Kettner Tubeman mk I
-
- Medlem+
sans amp bass driver... men är på jakt efter en bra basdist som kan bli nummer 1 för mig
- motorman
- Medlem+
Är det ingen som skriver Wah?
Väljer Real McCoy Bass Eqwahlyzer.
Bästa wah jag hittat bland alla jag ägt och provat.
Väljer Real McCoy Bass Eqwahlyzer.
Bästa wah jag hittat bland alla jag ägt och provat.
- fieldflower
- Hedersmedlem
Eftersom frågan inte specificerade att det skulle vara till bas säger jag: Min loop-pedal.
(Och jag spelar ju elkontran genom den också...)
(Och jag spelar ju elkontran genom den också...)
Medlem i PB50+
-
- Medlem+
Tyckte att den var lite väl dyr. Drygt 3 tusen... Men gick iväg för att testa den i en musikaffär.... "tyvärr" gick det inte att låta bli att köpa den när man väl hade testat den... kan inte tänka mig att vara utan den nu... GRYMT BRA PEDAL! Ni som inte testat den, gör det!archisland skrev:Skaffade mig en Darkglass B7K nu i veckan. Har nu suttit och okynnesspelat på/med den direkt kopplad in i Logic.. I tre timmar (som kändes som tre minuter..)

- James Bond
- Medlem
Fdeck för kontran. Annars kör jag aldrig, eller sällan med pedaler. Ibland tar jag dock med mig en ebs comp och/eller en boss bass eq.
- B-Å Åhs
- Medlem++
Aphex bass xciter
"I'm too old for this shit"
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
HPD P bas, 2 st Roland Bass Cube, HPD fretless , EBS Microbass 2,
ART TubePac QSC USA400 , Fearful 15/6 .
Medlem av PrataBas gubbklubb 50++
- bjelkeman
- Medlem++
- Kontakt:
Kan bara hålla med.BasTore skrev:Tyckte att den var lite väl dyr. Drygt 3 tusen... Men gick iväg för att testa den i en musikaffär.... "tyvärr" gick det inte att låta bli att köpa den när man väl hade testat den... kan inte tänka mig att vara utan den nu... GRYMT BRA PEDAL! Ni som inte testat den, gör det!archisland skrev:Skaffade mig en Darkglass B7K nu i veckan. Har nu suttit och okynnesspelat på/med den direkt kopplad in i Logic.. I tre timmar (som kändes som tre minuter..)
Spelar metall med Orbital Decay.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Warwick $$ & Ibanez, Mesa Carbine, Darkglass MT900, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
- Relic
- Medlem
Den får min röst också. Skitbra pedal.B-Å Åhs skrev:Aphex bass xciter
Fender Precision, "Rickenbacker"
Weber Mywatt 200, Ampeg 8x10
Weber Mywatt 200, Ampeg 8x10
- archisland
- Medlem+
- Kontakt:
Håller verkligen med!!BasTore skrev:Tyckte att den var lite väl dyr. Drygt 3 tusen... Men gick iväg för att testa den i en musikaffär.... "tyvärr" gick det inte att låta bli att köpa den när man väl hade testat den... kan inte tänka mig att vara utan den nu... GRYMT BRA PEDAL! Ni som inte testat den, gör det!archisland skrev:Skaffade mig en Darkglass B7K nu i veckan. Har nu suttit och okynnesspelat på/med den direkt kopplad in i Logic.. I tre timmar (som kändes som tre minuter..)

Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
-
- Medlem
Yes. Aphex BassXciter.Relic skrev:Den får min röst också. Skitbra pedal.B-Å Åhs skrev:Aphex bass xciter
-
- Medlem
Vilken pedal kan du inte vara utan?
Oj dubbelpost.
- Dinjo777
- Medlem
Jag har svårt att se hur jag skulle kunna klara mig utan min kära DOD FX32 Meat Box.
"Ta dig en ampull, Stålmannen"
Kenta provocerar Stoffe
Kenta provocerar Stoffe
- inber
- VIP medlem
Ingen. Det går utmärkt att spela bas utan pedaler. Men måste jag nämna en favorit, så blir det Tech21 Sansamp VT Bass.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Åh! Avis.Dinjo777 skrev:Jag har svårt att se hur jag skulle kunna klara mig utan min kära DOD FX32 Meat Box.
Bas > distpedaler > stor förstärkare
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Jag lutar åt att hålla med iniber. Jag har sakta men säkert sålt bort nästan alla mina pedaler. De två som återstår är en hartke vxl och en arttube mp. Båda två är typiska bra att ha pedaler. Jag använder ingen av dom speciellt ofta just nu, men jag skulle nog inte vilja sälja dom heller.
Men hartken är den som används mest. Helt ok preamp som är byggd som en stridsvagn. Den har fått många risiga förstärkare att låta "helt ok''.
Men hartken är den som används mest. Helt ok preamp som är byggd som en stridsvagn. Den har fått många risiga förstärkare att låta "helt ok''.
- HellMek
- Medlem+
Fick hem en VXL idag, låter mycket bra så den lär stanna länge!Nick skrev:Jag lutar åt att hålla med iniber. Jag har sakta men säkert sålt bort nästan alla mina pedaler. De två som återstår är en hartke vxl och en arttube mp. Båda två är typiska bra att ha pedaler. Jag använder ingen av dom speciellt ofta just nu, men jag skulle nog inte vilja sälja dom heller.
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
--------------------------------
Tobbe - Ängelholm
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
Tobbe - Ängelholm
- theBasstard
- VIP medlem
Kan inte annat än hålla med de två ovanstående att VXL:en är kanon!HellMek skrev:Fick hem en VXL idag, låter mycket bra så den lär stanna länge!Nick skrev:Jag lutar åt att hålla med iniber. Jag har sakta men säkert sålt bort nästan alla mina pedaler. De två som återstår är en hartke vxl och en arttube mp. Båda två är typiska bra att ha pedaler. Jag använder ingen av dom speciellt ofta just nu, men jag skulle nog inte vilja sälja dom heller.

Min röst faller dock på min EBS MultiComp, en helt magnifik kompressorpedal!!!
Min pres.
Huvudsaklig utrustning:
Fender Geddy Lee CIJ, Fender Aerodyne CIJ, Yamaha BB1000s, Sire M.Miller V3, Texas J, Bach P51, HPD Fenderbird, Ibanez AEB8E,
EBS Reidmar 750 + 500, 2 x TKS S112, Hartke 210TP + ett gäng pedaler
Huvudsaklig utrustning:
Fender Geddy Lee CIJ, Fender Aerodyne CIJ, Yamaha BB1000s, Sire M.Miller V3, Texas J, Bach P51, HPD Fenderbird, Ibanez AEB8E,
EBS Reidmar 750 + 500, 2 x TKS S112, Hartke 210TP + ett gäng pedaler
-
- Medlem+
Under senare tid kan jag inte vara utan min. VT Bass Deluxe. Fantastisk pedal!
- Dinjo777
- Medlem
Vafalls? Avundsjuk? Du? På mig? Nädu, det går inte an. Du har för bövelen en Sunn, därav är din självömkan icke tillåtenSeaweed skrev:Åh! Avis.Dinjo777 skrev:Jag har svårt att se hur jag skulle kunna klara mig utan min kära DOD FX32 Meat Box.

On the other hand.. Jag inhandlade faktiskt en till "köttlåda" häromdagen, som backup.. kändes som det enda rätta

"Ta dig en ampull, Stålmannen"
Kenta provocerar Stoffe
Kenta provocerar Stoffe
- HellMek
- Medlem+
Vågar inte testa den med tanke på att du garanterar att jag blir över 3000 spänn fattigare då!BasTore skrev:Tyckte att den var lite väl dyr. Drygt 3 tusen... Men gick iväg för att testa den i en musikaffär.... "tyvärr" gick det inte att låta bli att köpa den när man väl hade testat den... kan inte tänka mig att vara utan den nu... GRYMT BRA PEDAL! Ni som inte testat den, gör det!archisland skrev:Skaffade mig en Darkglass B7K nu i veckan. Har nu suttit och okynnesspelat på/med den direkt kopplad in i Logic.. I tre timmar (som kändes som tre minuter..)
Ps, pedalen är ju dessutom snygg!
Ibanez SR800LE -87.
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
Tobbe - Ängelholm
Aria 1820 70-74?.
Hartke 3500.
Hartke VX410 x2.
Hartke VX115.
Hartke VXL.
Bass Squeeze.
Tobbe - Ängelholm
-
- Medlem++
Moog MF Drive. Har varit med på allt jag gjort sedan jag skaffade den. Kan lova att den piskar folks Mesa Fluxdrives och allt annat inom overdrive. 

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80
Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
- Zoufbass
- Medlem
FEA dual-band distortion. Blir inge svettig hårdrock utan den!
- BaktaktsBilly
- Medlem
Nästan allt basande jag gör kräver inga pedaler. Jävligt skönt att bara fokusera på spelandet.
Men. Lite smuts är ibland fint och Wampler Euphoria jag kört på 7-8 rep är också bekväm. Sätter igång den, spelar, ler och när jag ställt ifrån mig basen så stänger jag av den.
Låter apbra till obas också (eller ja, det var därför jag köpte den). Samma procedur där. På hela tiden om det ska vara lite smuts. Stackar som en dröm.
Men. Lite smuts är ibland fint och Wampler Euphoria jag kört på 7-8 rep är också bekväm. Sätter igång den, spelar, ler och när jag ställt ifrån mig basen så stänger jag av den.
Låter apbra till obas också (eller ja, det var därför jag köpte den). Samma procedur där. På hela tiden om det ska vara lite smuts. Stackar som en dröm.
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
Akai Unibass ub1.
Neuser customshop, Warbacker, Tokai Jazz Sound 81, Glockenklang, Marshall super bass 100