Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Yes!:)Roborock skrev:En fråga till
kan jag välja att sätta effektloopen mellan Amp och cab sim /IR
Man kan ju blanda lite hur man vill. Till exempel något som folk gör är att sätta reverb efter förstärkaren/IR, vilket inte är så dumt kanske. Men svårt att göra på ett normalt pedalbord. Mer en DAW grej.
Det ska det göra. Ska funka med Apple Camera Connection Kit som gör att du får USB in i iPhonen.kmo skrev:Går det på ett enkelt sätt koppla in en Iphone/Ipad för plankning av låtar med t ex Spotify??
De bästa FRFR slutsteg är väl vanliga PA-slutsteg. Det ska ju vara så raka som möjligt.brokenboy skrev:En liten fråga till alla Stomp experter ...
Kört ett tag på HX Effects med min vanliga rigg.. och nu har jag även köpt en HX Stomp, just för jag ska använda amp/Cab sim vid inspelning ... men nu till fundering..
Finns det någon anpassad FRFR (poweramp) som är speciellt bra till bas? Båda gitarristerna kör med Line6 poweramp plus, men hittar inget från Line6 för just bas
Kopplar du då bort Mesans preamp eller kör du 4cm? Vad kör du för preamp i Stompen?41HZ skrev:Om du bara ska köra bas genom hxs, hade jag kört valfritt slutsteg och in i vanlig baslåda. Du kan ju splitta sim/ir ut i pa och utan in i baslådan. Själv kör jag den rakt in i effreturen på en mesa 400 +tks 15”. Aldrig låtit bättre!