PRATABAS CUSTOM EFFECT
- Liten
- Hedersmedlem
- Chriller
- VIP medlem
+1Liten skrev:Bonzo.. tror du får koncentrera dig på ditt eget behov..
Uppenbart är att alla har olika definition av vad som är användbart eller inte..
Just my 0.02..
Ska alla bli nöjda blir ingen nöjd, as the saying goes.
Fonzie får bestämma vad han tror blir bäst (det är ju hans idé) och vad det kan tänkas finnas intresse för, ställa frågan till Moooody och sedan återkomma till forumet. Att hålla på för länge med någon form av demokratiskt önskelistetänkande kommer sluta med att vi inte får nån pedal alls eftersom det inte går att få ihop allas viljor. Eller så får vi en multieffektpedal som har förti ljud som alla låter sisådär. Har redan ett par sådana...
Jag tycker att det låter skitkul med en PB-pedal och kommer vara med om vi landar i nånting som kommer låta distat, eller fuzzigt. Sånt kan man ju inte få för många av liksom...
Någon (Parkas?) nämnde TS9:a - är det TubeScreamer som avses är jag definitivt på.
- blackparkas
- Medlem++++
Oh yes!Chriller skrev: Någon (Parkas?) nämnde TS9:a - är det TubeScreamer som avses är jag definitivt på.
Det var jag!

En fläskig TS-9:a med ställbar botten/basgenomsläpp och kanske med inbyggd chorus?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Pyssling
- Medlem+
+1blackparkas skrev:Tremolo, Phaser el. dylikt hoppar jag helt klart över.
Ska jag köpa en pedal så tycker jag det ska vara en pedal som går att använda...
Autowah finns det ju redan bra så det tycker jag känns överflödigt.
Synth-pedal - Ja, varför inte iofs, gör en kopia på Akai:en....
Annars så är det väl någon chorus eller distpedal som skulle vara intressant.
Så här vill jag ha det:
- av/på med true bp
- separat boost(ren volumboost)
- ordentlig möjlighet att styra mängden smuts i gainratten
- Valbar krets mellan fuzz, dist och od
- extra basboostkrets via switch..(liknande lo-switchen på en ampeg)
- Blendratt (Balans mellan rent och distat ljud)
Jag är intresserad vad det än blir iofs.

- Chriller
- VIP medlem
Njae, en chorus tar jag inte i med tång ens. Och så tror jag inte riktigt på kombo-pedaler, hellre en av varje!blackparkas skrev:Oh yes!Chriller skrev: Någon (Parkas?) nämnde TS9:a - är det TubeScreamer som avses är jag definitivt på.
Det var jag!
En fläskig TS-9:a med ställbar botten/basgenomsläpp och kanske med inbyggd chorus?
Men en TS9:a-klon med blend kanske? Mums.
- Bassplaya
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Ja, och gärna en basboost-ratt!Chriller skrev:Njae, en chorus tar jag inte i med tång ens. Och så tror jag inte riktigt på kombo-pedaler, hellre en av varje!blackparkas skrev:Oh yes!Chriller skrev: Någon (Parkas?) nämnde TS9:a - är det TubeScreamer som avses är jag definitivt på.
Det var jag!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
- Chriller
- VIP medlem
Bara vi är överens om att det ska bli en pedal, inget rymdskepp med fjörtinitton rattar...blackparkas skrev:Ja, och gärna en basboost-ratt!Chriller skrev:Njae, en chorus tar jag inte i med tång ens. Och så tror jag inte riktigt på kombo-pedaler, hellre en av varje!blackparkas skrev:Oh yes!Chriller skrev: Någon (Parkas?) nämnde TS9:a - är det TubeScreamer som avses är jag definitivt på.
Det var jag!
- blackparkas
- Medlem++++
- Chriller
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Då är det bestämt!
Vi kör en dist/od-pedal!
Så snor vi TS:en rakt av men lägger till lite rattar...
Personligen skulle jag tycka att en pedal som gör autowah, dist och oktav bra vore en skänk från ovan...
Blir så jobbigt med tre pedaler när man ska hinna stänga av/på dem + sjunga dessutom...
Vi kör en dist/od-pedal!
Så snor vi TS:en rakt av men lägger till lite rattar...
Personligen skulle jag tycka att en pedal som gör autowah, dist och oktav bra vore en skänk från ovan...
Blir så jobbigt med tre pedaler när man ska hinna stänga av/på dem + sjunga dessutom...
- Chriller
- VIP medlem
Läser du mitt inlägg fel med flit eller?macahan skrev:nä vadå.. jag har hellre en pedal som för alla sakerna jääävligt bra.. det är ju det som är poängen.. pedaler som bara är ok går fetbort även om dom bara har en enda funktion..juuu
Tror att vi är överens om jag säger att vi båda vill ha pedaler som är jävligt bra. Låtom oss nöja oss med det.
Jag har dock hellre flera enskilda pedaler - så man har möjligheten att byta ut exempelvis auto-wah-pedalen eller disten mot en annan - än har allting inbyggt i en pryl.
Fonzo - in och styr upp, Parkas verkar ha bestämt sig!
- blackparkas
- Medlem++++
Chriller skrev:
Fonzo - in och styr upp, Parkas verkar ha bestämt sig!
Hahaaa!!

Känns som att det behövs lite beslutsamhet för att det ska bli nå´t av här inne...
- peter_s
- Medlem++
Kloka ord från er båda.Chriller skrev:+1Liten skrev:Bonzo.. tror du får koncentrera dig på ditt eget behov..
Uppenbart är att alla har olika definition av vad som är användbart eller inte..
Just my 0.02..
Ska alla bli nöjda blir ingen nöjd, as the saying goes.
Fonzie får bestämma vad han tror blir bäst (det är ju hans idé) och vad det kan tänkas finnas intresse för, ställa frågan till Moooody och sedan återkomma till forumet. Att hålla på för länge med någon form av demokratiskt önskelistetänkande kommer sluta med att vi inte får nån pedal alls eftersom det inte går att få ihop allas viljor. Eller så får vi en multieffektpedal som har förti ljud som alla låter sisådär. Har redan ett par sådana...
Kan också nämna att jag skulle kunna vara intresserad av en PrataBas-pedal, om priset blir okej och förutsatt att det inte blir en overdrive- eller distenhet.
- Liten
- Hedersmedlem
- broder blues
- Medlem++
Fram me lödkolven Kneddan!knedy skrev:Tremolo, autowah, phaser eller någon annan pedal med leds á la KITT som visar hastigheten på effekten!
men med blåa leds

Fender friend & resident bluespolis
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
Danelectro U2, Fender J-76, Telebas (byggtråd), DeArmond Starfire -98, Stagg EUB RDL, Eden CXC210.
Medlem, PBGK40++, skäggsektionen.
- Chriller
- VIP medlem
He he, som sagt, smaken är som bakstycket.peter_s skrev:Kloka ord från er båda.
Kan också nämna att jag skulle kunna vara intresserad av en PrataBas-pedal, om priset blir okej och förutsatt att det inte blir en overdrive- eller distenhet.
Om Fonzie väl bestämmer sig för vad vi ska mängdbeställa som denna den första av många pratabascustomeffekter så får vi väl sedan se vem som sedan drar igång tråden om pedal nr 2.
Och 3.
Och 4....
- Noelredding
- Medlem++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Wupps, borta 2 dar och Parkas har redan utnämnt sej till diktator
? Nåväl! En dist/OD/fuzz är tydligen vad som verkar mest uppskattat? Vilka specs ska ni köra på nu då? Liten: Jag tror jag fattar vad du menar, men faktum är att jag har 0 erfarenhet av pedaler, och därför ingen som helst aning om vad för rattar som gör vad, vilka switchar som spränger vilket o.s.v, så SNÄLLA, kan ni en liten stund diskutera hurdana specs ni vill ha, DISKUTERA! Inte att alla kommer och postar sina egna drömspecs och säger att så skare va? Tack