Kom på att jag köpt och sålt och köpt igen en del senaste åren.
Har mekat med ett ”Studiobord” som är tänkt att funka att täcka det viktigaste:
Dual bass station. (sålde en för länge sedan och köpte ny igen..) Fantastisk preamp/eq för antingen två sound eller två basar.
Bob-omb bass bomb. Specialare från COG. En kanal med bara oktav och en med ren blend. Det fiffiga är att den rena signalen går igenom en effektloop så att man kan ha en ren oc-2-ton och en mixad med andra effekter.
Lehle mono volume. Grym volym som även buffrar.
Stämmis.
Strymon El Capistan. Har letat det perfekta ekot och ännu inte hittat det.. Men El Capistan ger ett gött eko, modulation, oscillering med ett knapptryck, trails och boost.
Cali76an funderar jag på att ha med men jag är inte säker på det ännu. Hade en sålde den, ångrade mig djupt, köpte en ny och nu funderar jag på att sälja igen och köpa en 6176 till studion istället…
Sedan har jag kirrat lite studio/synth-effekter i studion:
Mer moogtrampor (de funkar ju så förbannat bra med min minimoog voyager oldschool..):
Och jag som tycker att jag ”kommit över” pedaler.. Det enda som egentligen behövs till bas är ju preamp/di och oktav enligt mig..

Missade också min VTBDI som konkurrerar med Cali76an om att användas mest vid inspelning.