Kan också nämna att jag skulle kunna vara intresserad av en PrataBas-pedal, om priset blir okej och förutsatt att det inte blir en overdrive- eller distenhet.
He he, som sagt, smaken är som bakstycket.
Om Fonzie väl bestämmer sig för vad vi ska mängdbeställa som denna den första av många pratabascustomeffekter så får vi väl sedan se vem som sedan drar igång tråden om pedal nr 2.
Och 3.
Och 4....
Aha! Nice! Det tänkte jag inte på... Det kan ju för fasen finnas flera stycken ja! Verkar som om det blir en autowah nästa gång?
Men vi kör på Fuzz/OD/dist iaf! Ingen aning vad det är för skillnad mellan dist och OD, men det är säkert något bra! Låter Anlis förslag bra för allmänheten, eller ska vi backa bak till Macahans?
Parkas skrev:PARKAS:
- av/på med true bp
- separat boost(ren volumboost)
- ordentlig möjlighet att styra mängden smuts i gainratten
- Valbar krets mellan fuzz, dist och od
- extra basboostkrets via switch..(liknande lo-switchen på en ampeg)
- Blendratt (Balans mellan rent och distat ljud)
Bassplaya skrev:BASSPLAYA:
*separata kretsar
*separat volym
*On/Off-switch
*A/B-switch
*blendratt
*3-bands Eq
*Ev. inbyggd compressor
*true bp
*lång sustain när drivepoten(arna) står på max
Macahan skrev:MACAHAN:
- av/på med true bp
- separat boost(ren volumboost)
- ordentlig möjlighet att styra mängden smuts i gainratten
- eq, high, low OCH filter... gärna FAC-liknande filter
- Valbar krets mellan fuzz, dist och od
- extra basboostkrets via switch..(liknande lo-switchen på en ampeg)
Anli skrev:ANLI:
En true bypass overdive/fuzz pedal med olika kretsar typ TS9 och Woolly mammoth:
Två (3) fotswitchar:
A Overdrive
B Fuzz
(C) boost?
4- 5 rattar;
1. Gain (fuzz)
2. Bas
3. Diskant
4. Volym
(5) eventuellt contour/shape på klippet?
För mig skulle en dist/fuzz-box sitta fint, och jag vill ha en rå jäkel! Viktigt och nödvändigt för mig är främst blendratt för att styra hur mycket ren signal det ska vara och en clean boost att tillgå. Om boosten är ställbar vore det äggstra najs.
Just blendratt och boost verkar viktigt för alla, så vi kan väl komma överens om de två funktionerna åtminstone och sen beta av resten?
the_great_alfonzo skrev:Förslagen so far: *En massa förslag*
En noise gate vore kanon tillsammans med något av dom! Jäklarns coolt ljud tillsammans med fuzzen, kikade in lite youtubeklipp här jag hittade den här härliga pedalen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ASuUQ13xXoo[/youtube]
..mot slutet spelar han med bas.
Fan va ballt den lät! Inget som jag kanske har sådär supermycket användning av dock... För mig duger det med
*En ren kanal med separat EQ och Volym
*En distkanal med separat EQ och Gain
*En balanspot
*En Masterpot
*Ev. En krestomkopplare för distkanalen (Overdrive, Dist, Fuzz)
*Ev. Gate
the_great_alfonzo skrev:Förslagen so far: *En massa förslag*
En noise gate vore kanon tillsammans med något av dom!
Ja! Gatead fuzz är awesome! Har en lätt noise gate på min nuvarande dist/fuzz och det är riktigt bra att ha, plus att det låter sjukt coolt med en kraftig jäkel på fuzz!
Nu kollade jag på klippet och om vi får ihop någon som kan låta sådär är jag överlycklig!
blackparkas skrev:Hm... den där pedalen i klippet klipper jag direkt..!!
MOOOOOODYYYY!!!!!
I WANT IT!!!
Verkar ju släppa igenom hur mycket bas som helst dessutom, eller kanske skulle man ha en basratt?!
Han har ju rätt mycket bas i rena ljudet, så en basratt eller basboost vore inte så dumt kanske. Starta nästa tråd med målet satt på en sån pelle med detsamma!
the_great_alfonzo skrev:Så, blend, boost, och TB verkar så gott som alla vara med på?
Alla elvatusen medlemmar (källa: Nerikes Allehanda). Speca en pedal nu Fonzo och lägg upp en ny tråd där man får anmäla intresse! Annars slutar aldrig denna tråd...
Jag är på...jag skiter i vad det blir...bara den blir cool.
Men helst vill jag ha en pedal som göra att gitarristerna komer på repen och som kan se till att sångaren kommer ihåg vad som hänt på repet innan...och texten...gärna röd...
OK, nu mixar envåldsdiktator Alfons lite specs här:
*3lägesswitch Fuzz/OD/dist
*On/off
*Blendratt mellan normalt och köttljud
*Boost(ingen aning vad det är, nej.)
*Av/på TB
*Gain
*bas/diskant
*Volym
Sound good, ey?
Färgen skulle givetvis vara pratabasblå om möjligt randy! Annars röstar jag för creme, lila eller grön!
EDIT: Jag har förresten bara slängt ihop diverse specs från önskemålen utan att veta vad dom gör för nåt, så är det nåt som är galet tjojta till!
Folks, nu händer det snart grejor, ska bara se eventuella galenkommentarer på mitt förslag, sen äre iväg till Moody med det, och med uppgifter från honom blir det intressetråd!