Autowah
- jbass
- Medlem+
Tackar för tips, skall undersökas.dereborn skrev:Boss T-wah eller envelope filter tycker jag funkar fint. Har en EHX Bassballs också, men det är en lite annan grej. På BOSS-pedalen finns en expression pedal input också, så man kan köra den som vanlig wahwah om man vill!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+
US Lakhead [courtesy DoggyD]
- TDHP
- Forumvärd
JAG är intresserad!!!groovyjr skrev:Har en Boss Ft-2 som eventuellt blir till salu om du är intresserad.
Har dock totalt ebb i kassan efter semestern, några byten av intresse?
En bas-Zoom kanske?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- TDHP
- Forumvärd
Den där lilla, Zoom 506II Bass!MikeO skrev:Vilken modell?TDHP skrev:En bas-Zoom kanske?
Kul manick att leka med hemma, men har ingen nytta av den live.
TDHP

TDHP
- TDHP
- Forumvärd
Vad kostar den? Och ÄR den till salu?groovyjr skrev:Har en Boss Ft-2 som eventuellt blir till salu om du är intresserad.
TDHP

TDHP
- Liten
- Hedersmedlem
- groovyjr
- VIP medlem
Visst är den, mer info här:TDHP skrev:Vad kostar den? Och ÄR den till salu?groovyjr skrev:Har en Boss Ft-2 som eventuellt blir till salu om du är intresserad.
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=1070 ... ight=moody
Visst är MuTron bäst men en orginal sådan ligger på runt 5-6000.- också och de nyproducerade ligger väl på typ 3-4000.- i staterna.bootsy skrev:Mu-tron är bäst, ingen protest.
Bassballs är också ball, men annorlunda. T-wah snor för mycket bas för min smak.
Kan hålla med om att både Boss T-wah och AW-2 snor för mycket bas, FT-2 funkar betydligt bättre i det läget.
Sedan finns ju både EH Q-tron och Emma DiscumBobulatorn som båda är skitbra. Dock har de EH jag testat haft en volymskillnad som man inte kunnat bli av med i on/off lägena.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- Liten
- Hedersmedlem
Visst är MuTron bäst men en orginal sådan ligger på runt 5-6000.- också och de nyproducerade ligger väl på typ 3-4000.- i staterna.groovyjr skrev:Visst är den, mer info här:TDHP skrev:Vad kostar den? Och ÄR den till salu?groovyjr skrev:Har en Boss Ft-2 som eventuellt blir till salu om du är intresserad.
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=1070 ... ight=moody
bootsy skrev:Mu-tron är bäst, ingen protest.
Bassballs är också ball, men annorlunda. T-wah snor för mycket bas för min smak.
Kan hålla med om att både Boss T-wah och AW-2 snor för mycket bas, FT-2 funkar betydligt bättre i det läget.
Sedan finns ju både EH Q-tron och Emma DiscumBobulatorn som båda är skitbra. Dock har de EH jag testat haft en volymskillnad som man inte kunnat bli av med i on/off lägena.[/quote]
vilket skulle vara "a bad thing"?
- groovyjr
- VIP medlem
Hmm, det beror ju på hur man ser det...Liten skrev: vilket skulle vara "a bad thing"?
Som effekt är EH Q-Tron helt lysande men jag vill varken ha högre eller lägre output med pedalen av eller på om jag inte själv väljer att ha det så. Så ja i min bok är det en BAD THING... tyvärr men som sagt i övrigt en bra pedal.
If it ain't got groove it ain't got soul...