Chorus? Ebs vs Digitech (dyrt vs budget)

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
tomiko
Medlem

Chorus? Ebs vs Digitech (dyrt vs budget)

Inlägg av tomiko »

Halloj, vänner. Jag går och suktar efter ett chorus till min bas och har blivit erbjuden en begad EBS Unichorus till ett bra pris (800:-). Är den bättre än t ex en Digitech Multichorus för halva priset begad? Har tight budget och tight betänketid så jag chansar på en rådgivande åsikt från nån här som kanske testat lite choruspedaler. Annars hade jag testat runt i musikaffärerna.
Användarvisningsbild
BassiLow
Medlem++

Inlägg av BassiLow »

har ej testat nån Digitech Chorus, men har lite erfarenhet av Ebs, Boss och Ibanez chorus, och kan säga att ebs unichorus spöar de andra med en mycket bättre ljudbild + att den funkar riktigt bra i studio (den är nästan helt brum och brusfri).
Jag tycker defenitivt att du ska satsa på UniChorusen :wink: det var ju ett bra pris på den också.

Hej och välkommen hit förresten

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;

Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
Användarvisningsbild
optic
Medlem+

Inlägg av optic »

Man får vad man betalar för sär ja te daj!
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01

<3 Tjoffe

www.myspace.com/momoorchestra
barium
Medlem+

Re: Chorus? Ebs vs Digitech (dyrt vs budget)

Inlägg av barium »

tomiko skrev:Halloj, vänner. Jag går och suktar efter ett chorus till min bas och har blivit erbjuden en begad EBS Unichorus till ett bra pris (800:-). Är den bättre än t ex en Digitech Multichorus för halva priset begad? Har tight budget och tight betänketid så jag chansar på en rådgivande åsikt från nån här som kanske testat lite choruspedaler. Annars hade jag testat runt i musikaffärerna.
Beror på vad du vill ha.. UniChorus är bra på ett snällare mer subtilt chorus. Den gör inte "over the top"-grejor speciellt bra. Vill du ha en tjock vägg av chorus så är nog Boss Chorus Ensamble-pedaler det bättre budgetalternativet.

Men, som lite färgning och uppfetning av ljudet så är UniChorus riktigt bra.

Digitech har varit en besvikelse för mig. Har tyckt illa om alla pedaler utom den extremt trevliga Bad Monkey-OD'n.
Användarvisningsbild
tomiko
Medlem

Inlägg av tomiko »

Tack för tipsen. Jag slår nog till på Ebs'en ändå. Var det inte "min" så får jag väl testa något annat. Tack för välkomnandet!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

tomiko skrev:Tack för tipsen. Jag slår nog till på Ebs'en ändå. Var det inte "min" så får jag väl testa något annat. Tack för välkomnandet!
Den går alltid att sälja för samma pris. :wink:
basic
VIP medlem

Inlägg av basic »

Du lär inte bli besviken.....

8)
Användarvisningsbild
tomiko
Medlem

Inlägg av tomiko »

Det blev jag inte heller! Den är perfekt! Lätthanterlig och låter helt kanon!
Jag kör på batteri nu men hur är det med adapter? Har hört att det kan bli missljud och skit om man har fel sort... Fantomströmförsörjningen är enbart från Ebs stärkare, väl?
Fender Mustang, Gibson Thunderbird
barium
Medlem+

Inlägg av barium »

tomiko skrev:Jag kör på batteri nu men hur är det med adapter? Har hört att det kan bli missljud och skit om man har fel sort... Fantomströmförsörjningen är enbart från Ebs stärkare, väl?
Se bara till att köpa en adapter avsedd för instrument så ska det nog funka.

Ja, fantomström funkar bara om du har ebs-stärkare och en stereokabel.

Det går dessutom bara att driva sista pedalen i kedjan, så det är en rätt värdelös funktion.
Skriv svar