Chorus? Ebs vs Digitech (dyrt vs budget)
- tomiko
- Medlem
Chorus? Ebs vs Digitech (dyrt vs budget)
Halloj, vänner. Jag går och suktar efter ett chorus till min bas och har blivit erbjuden en begad EBS Unichorus till ett bra pris (800:-). Är den bättre än t ex en Digitech Multichorus för halva priset begad? Har tight budget och tight betänketid så jag chansar på en rådgivande åsikt från nån här som kanske testat lite choruspedaler. Annars hade jag testat runt i musikaffärerna.
- BassiLow
- Medlem++
har ej testat nån Digitech Chorus, men har lite erfarenhet av Ebs, Boss och Ibanez chorus, och kan säga att ebs unichorus spöar de andra med en mycket bättre ljudbild + att den funkar riktigt bra i studio (den är nästan helt brum och brusfri).
Jag tycker defenitivt att du ska satsa på UniChorusen
det var ju ett bra pris på den också.
Hej och välkommen hit förresten
Jag tycker defenitivt att du ska satsa på UniChorusen

Hej och välkommen hit förresten
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- optic
- Medlem+
Man får vad man betalar för sär ja te daj!
Thunderfunk 550-B
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
EBS 2*12 NEO
Corvette Hot Rod 2005
Thumb BO 01
<3 Tjoffe
www.myspace.com/momoorchestra
-
- Medlem+
Re: Chorus? Ebs vs Digitech (dyrt vs budget)
Beror på vad du vill ha.. UniChorus är bra på ett snällare mer subtilt chorus. Den gör inte "over the top"-grejor speciellt bra. Vill du ha en tjock vägg av chorus så är nog Boss Chorus Ensamble-pedaler det bättre budgetalternativet.tomiko skrev:Halloj, vänner. Jag går och suktar efter ett chorus till min bas och har blivit erbjuden en begad EBS Unichorus till ett bra pris (800:-). Är den bättre än t ex en Digitech Multichorus för halva priset begad? Har tight budget och tight betänketid så jag chansar på en rådgivande åsikt från nån här som kanske testat lite choruspedaler. Annars hade jag testat runt i musikaffärerna.
Men, som lite färgning och uppfetning av ljudet så är UniChorus riktigt bra.
Digitech har varit en besvikelse för mig. Har tyckt illa om alla pedaler utom den extremt trevliga Bad Monkey-OD'n.
- tomiko
- Medlem
-
- Medlem+
Se bara till att köpa en adapter avsedd för instrument så ska det nog funka.tomiko skrev:Jag kör på batteri nu men hur är det med adapter? Har hört att det kan bli missljud och skit om man har fel sort... Fantomströmförsörjningen är enbart från Ebs stärkare, väl?
Ja, fantomström funkar bara om du har ebs-stärkare och en stereokabel.
Det går dessutom bara att driva sista pedalen i kedjan, så det är en rätt värdelös funktion.