Jag har läst runt om på nätet att denna pedal ska funka finfint även till bas. Så jag som precis handlat en tänkte ta med den till repan och fuzza loss lite. Jag tänkte höra om det är någon här som kört med en Fender Blender? Och om man i så fall har några tips eller inställningar att dela med sig?
Jag rattar gärna själv men vill inte påfresta mina bandmedlemmars tålamod med alltför mycket jiddrande mellan låtar så ett par beprövade inställningar skulle inte vara helt fel.
Fender Blender
- cub
- Medlem++
- Jan Hellman
- VIP medlem
Re: Fender Blender
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xtWfwHD0dOk[/youtube]cub skrev:Jag har läst runt om på nätet att denna pedal ska funka finfint även till bas. Så jag som precis handlat en tänkte ta med den till repan och fuzza loss lite. Jag tänkte höra om det är någon här som kört med en Fender Blender? Och om man i så fall har några tips eller inställningar att dela med sig?
Jag rattar gärna själv men vill inte påfresta mina bandmedlemmars tålamod med alltför mycket jiddrande mellan låtar så ett par beprövade inställningar skulle inte vara helt fel.
Den låter ju fasen som en blandning av en Roger Mayer Octavia och min DOD GonkulatorModulator-trampa ju!
//J
- cub
- Medlem++
Re: Fender Blender
Är det bra eller dåligt?Hellboy skrev:Den låter ju fasen som en blandning av en Roger Mayer Octavia och min DOD GonkulatorModulator-trampa ju!

Det var det youtube-klippet som fick mig att leta upp en beggad Fender Blender. Det finns några inställningsförslag till gitarr i manualen men inget för bas. Det fina i kråksången till bas är true bypass och blend-ratten.
- peter_s
- Medlem++
- cub
- Medlem++
Första testen i replokalen igår. Det var ett j**la oväsen!
Efter lite rattande blev det lite bättre men jag är inte riktigt hemma än. Tyvärr verkar den sno ganska mycket bas trots alla lovord om att den inte gör det på Talkbass. Jag kanske inte hittat rätt inställningar än bara. Ett par försök till innan den åker hem igen iallafall.

- Poncho
- Medlem+
Ger du upp så är jag intresserad att köpa den av dig!cub skrev:Första testen i replokalen igår. Det var ett j**la oväsen!Efter lite rattande blev det lite bättre men jag är inte riktigt hemma än. Tyvärr verkar den sno ganska mycket bas trots alla lovord om att den inte gör det på Talkbass. Jag kanske inte hittat rätt inställningar än bara. Ett par försök till innan den åker hem igen iallafall.
Fender P + Ampeg SVT
- cub
- Medlem++