Om man vill ha en dist som inte riktigt låter som alla andra... vad ska man då ha?
Gillade ElektroniX Messdrive och Messdrive Hybrid + som påstår sig vara Fuzz-pedaler, men det funkar ju också.
Tycker båda de verkar låta coolt och inte direkt som det som finns på hyllan i Sverige, och dessutom rätt överkomliga i pris.
Kombinationer av olika effekter är rätt roligt att leka med... Jag gillar att leka med att sätta min OctaBass efter B:Assmastern... Synthigt och coolt, dessutom så triggar octabassen helt felfritt även med öppen e-sträng efter assmastern... Antar att det är för att den har en hint av oktav-upp i fuzzen?
barium skrev:Kombinationer av olika effekter är rätt roligt att leka med... Jag gillar att leka med att sätta min OctaBass efter B:Assmastern... Synthigt och coolt, dessutom så triggar octabassen helt felfritt även med öppen e-sträng efter assmastern... Antar att det är för att den har en hint av oktav-upp i fuzzen?
Hm.
Skumt. Jag som alltid lägger oktavpedalerna först i pedalkedjan för att den ska få vara så ostörd som möjligt.
barium skrev:Kombinationer av olika effekter är rätt roligt att leka med... Jag gillar att leka med att sätta min OctaBass efter B:Assmastern... Synthigt och coolt, dessutom så triggar octabassen helt felfritt även med öppen e-sträng efter assmastern... Antar att det är för att den har en hint av oktav-upp i fuzzen?
Hm.
Skumt. Jag som alltid lägger oktavpedalerna först i pedalkedjan för att den ska få vara så ostörd som möjligt.
En dist först gör oanade saker med vanligtvis tråkiga effekter!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Hm.
En dist först gör oanade saker med vanligtvis tråkiga effekter!
En del effekter låter nästan mer häftiga på "fel" ställe i kedjan. Jag har till exempel för vana att ha min phaser före eventuell dist//fuzz.
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ?
Hm.
Trodde jag också först men jag lägger alltid fuzz/od först numera.. Går mycket bättre.. Sen var QTronen och Bassballen kommer det är egalt..
Självklart fuzz före oktav.... man vill ju ha basen direkt in de känsliga kretsarna, men en od efter funkar ju bra som komplement
Idealet är stereokopplae ricks med stallet in i fuzzen och halsen i oktaven med overdrive/dist efter
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D