Undrar om någon kan ge förslag på några roliga pedaler...
Preciserar inte några krav eller specielle effekter, utan någon som man har bra användning och samtidigt kan ha kul med!
Har funderat på en wah-wah- och en distpedal... Så gärna förslag på bra sådana pedaler, men som sagt; även andra roliga och bra pedaler!
EDIT: spelar mestadels hårdrock, men även en och annan punk, pop, rock låt också!
Skulle jag ha ett pedalbord skulle det innehålla noisegate, kompressor och overdrive. Kanske chorus/flanger också för sparsam användning på väl utvalda platser. Med vissa förstärkare kan man klara sig utan overdrive-pedal.
Allt beror givetvis på vilket basljud man vill ha. Vissa effekter är väldigt roliga, men ingenting jag skulle använda med bandet.
Senast redigerad av tks den mån 19 jan 2009, 18:04, redigerad totalt 1 gånger.
blackparkas skrev:Det enda du behöver när du lirar hårdrock är en rejäl OD/Dist-padda!
Kompressor kanske också om man ska se till de moderna metalbanden....
Jag har en bra distpedal till salu, skickar PM om det.
jag kan inte annat än rekommendera en Electro-Harmonix Knock-Out. pinsamt namn, men den uträttar underverk med basljudet! pedalen består av ett högpass- & ett lågpassfilter = fattigmans Alembic SF-2 (som jag använt i flera år), kanske? nja, inte riktigt jämförbara enheter. har man en gång testat Knock-Out så vill man inte vara utan den. den fläskar verkligen till ljudet!
josephhh skrev:Undrar om någon kan ge förslag på några roliga pedaler...
Preciserar inte några krav eller specielle effekter, utan någon som man har bra användning och samtidigt kan ha kul med!
Har funderat på en wah-wah- och en distpedal... Så gärna förslag på bra sådana pedaler, men som sagt; även andra roliga och bra pedaler!
EDIT: spelar mestadels hårdrock, men även en och annan punk, pop, rock låt också!
Även om du inte vill köpa så kan du gå in på min sida och lyssna på ljudexempel på olika typer av pedaler och skapa dig en uppfattning om vad som är en rolig pedal Längst ner på sidan hittar du kombinationer. Du ser inställningarna på alla pedaler, alltså hur de är inställda i ljudfilen