Line 6 m13
- magnusbergstroem
- Medlem
Line 6 m13
Jag funderar på att skaffa en line 6 m13. Är det någon här som testat den på bas? Ska kanske tillägga att jag ska spela kontra genom den.
- peter_s
- Medlem++
Har inte testat någon M13, eller hört en sådan användas till någon slags bas. Däremot såg jag en drone-/ljudlandskapsinriktad gitarrist spela genom en för någon vecka sedan, och det lät riktigt, riktigt bra om honom. Dessutom är ju flera av de effekter som ingår i M13-modulen populära, och väl ansedda, bland gitarrister såväl som basister. Så, jag tycker att du kan köpa en M13 utan att vara orolig för att den ska vara dålig. Det verkar vara en väldigt bra, mångfacetterad, grej.
Vad är det förresten du tänkt använda den till? Den verkar, som sagt, väldigt mångfacetterad, och kanske t.o.m. en aning overkill i många sammanhang.
Vad är det förresten du tänkt använda den till? Den verkar, som sagt, väldigt mångfacetterad, och kanske t.o.m. en aning overkill i många sammanhang.
-
- Medlem
måste säga att M13 får mig ruskigt sugen på att skaffa multieffekt jag som inte varit sugen på multi sedan ME5:an was the shit, har lyckligtvis inte provat så hushållskassan är kvar
, men om jag fattat det hela rätt så är det ju alla line6 pedalerna i ett och samma bord, så ett sätt att testa är ju att testa nån av pedalerna. och kolla forum trådar om dessa, såg att musikermagasinet tyckte den var bra (nu har ju den blaskans opartiskhet diskuteras på mer än ett forum) Lycka till

- Tolkemolkemoli
- VIP medlem
Re: Line 6 m13
Jag har för mig att jag har sett någon på TalkBass.com som använder den.magnusbergstroem skrev:Jag funderar på att skaffa en line 6 m13. Är det någon här som testat den på bas? Ska kanske tillägga att jag ska spela kontra genom den.
Streets behind.
Medlemspresentation!
Medlemspresentation!
- magnusbergstroem
- Medlem
- peter_s
- Medlem++
- magnusbergstroem
- Medlem
Har en ehx micro pog, som jag hoppas kunna ersätta med m13. Sen lite reverb/delay, kompressor, dist. Spelar i ett pop/rockband http://www.myspace.com/thedorasteins
Har även tänkt löpa en looppedal länge och nu får jag ju en grym.
Har även tänkt löpa en looppedal länge och nu får jag ju en grym.