Införskaffat Bassballs!!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Införskaffat Bassballs!!

Inlägg av blackparkas »

Var till Hudik idag och de hade rea på 4-sound på lite pedaler.
Bla en rysk Bassballs!
Stora svarta pedalen, den är verkligen hur stor som helst!
Och även hur ball som helst förstås....
Kunde inte låta bli, inget fancy, 500 spänn men det var ändå helt ok så jag kunde inte motstå frestelsen...

De hade en Boss SYB också för 750 spänn men den var inte så kul som jag vill minnas den så jag sket i den.

Nya Unichorus, BassIQ för 1000 spänn st, men det kanske är normalpris?

Såhär ser mitt pedalbord ut nu.
Måste skaffa större bord tror jag, det får plats, men man får trixa och fixa så mycket, + att jag gärna skulle vilja ha plats för nå´t mer om man kom över nå´t kul.

Bild

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Verkligen onödigt stor, precis som Qtron'en - tänk om EHX istället byggt in BassBalls'en o Qtron'en. Tillsammans utgör dom ju en underbart rolig kombination! Grattis! :D
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Ahab
Medlem+

Inlägg av Ahab »

Det finns ju en nano bass balls numera i samma storlek som octabass:en.

Hur låter den då? hur ballt som helst?
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Re: Införskaffat Bassballs!!

Inlägg av peter_s »

blackparkas skrev:Nya Unichorus, BassIQ för 1000 spänn st, men det kanske är normalpris?
Bara om EBS sänkt priset med typ 5-600 kr, och det känns inte helt troligt. Var det kanske så att pedalerna du såg var ur den gamla serien, utan true bypass, och reades ut för att göra plats för de nya? Juste deal i vilket fall som helst.

Och grattis till Bassballsen. Hoppas att den är lika bra som den ser ut. :)
gäst

Re: Införskaffat Bassballs!!

Inlägg av gäst »

Grattis, dom verkar kul.
Den där Pickle Pie fuzzen verkar väldigt trevlig också... det är Pickle Pie B (alltså bas-versionen) va?
DOD FX10, fetar den till mycket eller? Känns som att den skulle kunna vara användbar till viss del. Boostar man när man vill feta till det lite då och då, eller har man den på hela tiden bara för att det låter gött?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, den låter väldigt ballt. :D
Var länge sedan jag testade en innan denna faktiskt men har tänkt att köpa flera gånger när det blivit till salu här på forumet men det har inte blivit av.
Sedan såg jag den här då för samma pengar som de brukar säljas för här så då slog jag till.

Ang EBS har jag ingen aning om vilken serie de tillhörde, de var svarta iaf, och hade en så´n där vanlig "true Bypass"-knapp som gör att man tror att alla med sådan är true bypass....

Rumpan: Pickled Pie´n jag har är en vanlig för gitarr, men det finns hur mycket fläsk som helst så jag känner inte att jag behöver en specifikt för bas.
FX10:an köpte jag när jag hade Yamaha BB:n för den hade lite klena mickar.
Den fettar till rätt bra måste jag säga och kan med fördel vara på hela tiden, speciellt om man har en bas som kanske inte har så fläskig ton eller som jag nu, använder den med TS9:an sm stjäl en massa botten.
Så absolut, den är mycket användbar.
Bara som t.ex. när man ska skifta mellan två basar med olika output t.ex.

Ska testa den här ett tag, den är lite för stor för mitt pedalbord egentligen, är verkligen på vippen att den får plats, vilket är tokigt för jag kommer inte få plats med telekablar och dylikt som jag haft hittills där i.
Får se om man får möjlighet att testa nå´n Nano-Bassballs nå´t tag, kanske är lika bra?!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Oki :)
Skriv svar