Dbx 160a???

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Robanjo
Medlem+

Dbx 160a???

Inlägg av Robanjo »

Hör mycket om den! nåt att ha?
verkar väldigt populär i alla fall. finns det nåt likvärdigt för mindre pengar?
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+

Inlägg av Bonehead »

Söker du en kompressor till studio eller scengolv?
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+

Inlägg av Bonehead »

Söker du en kompressor till studio eller scengolv?
Robanjo
Medlem+

Inlägg av Robanjo »

Till scen antar jag i första hand.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

DBX 163X är billig när man hittar dom på beg marknaden och funkar bättre på bas än det mesta i det prisläget. Visst, jämför man dom med riktigt bra/dyra kompressorer häller dom inte måttet men om man är ute efter något billigt och väldigt prisvärt skulle jag satsa på en 163.

MVH//J
Användarvisningsbild
Walka
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Walka »

+1
Medlemspresentation

Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Markooo
Medlem++

Inlägg av Markooo »

Hellboy skrev:DBX 163X är billig när man hittar dom på beg marknaden och funkar bättre på bas än det mesta i det prisläget. Visst, jämför man dom med riktigt bra/dyra kompressorer häller dom inte måttet men om man är ute efter något billigt och väldigt prisvärt skulle jag satsa på en 163.

MVH//J
Vad kostar en sådan begagnad?

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Markooo skrev:
Hellboy skrev:DBX 163X är billig när man hittar dom på beg marknaden och funkar bättre på bas än det mesta i det prisläget. Visst, jämför man dom med riktigt bra/dyra kompressorer häller dom inte måttet men om man är ute efter något billigt och väldigt prisvärt skulle jag satsa på en 163.

MVH//J
Har inte full koll i dagsläget men skulle gissa mellan 800 - 1.200:- ca. Någon annan som har kollat begpriser på dessa på senare tid? Fanns tyvärr inte en enda vare sig på Vendolin eller Blocket just nu.

//J
Markooo
Medlem++

Inlägg av Markooo »

Hellboy skrev:
Markooo skrev:

MVH//J
Har inte full koll i dagsläget men skulle gissa mellan 800 - 1.200:- ca. Någon annan som har kollat begpriser på dessa på senare tid? Fanns tyvärr inte en enda vare sig på Vendolin eller Blocket just nu.

//J
Det var inte så farligt :? Trodde de kostade mycket mer.

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Markooo skrev:
Hellboy skrev:
Markooo skrev:

MVH//J

//J
Det var inte så farligt :? Trodde de kostade mycket mer.
Där låg dom i alla fall för några år sedan och dom har väl inte riktigt någon form av vintage värde så prisbilden bör inte ha förändrats så himla mycket, i alla fall inte uppåt, men jag garderar mig lite med att säga att jag inte har full koll i dagsläget. Det är i och för sig så att fler insett att dom faktiskt funkar så dom är säkert mer eftertraktade än en Yamaha GC2020 kompressor, som nog är blad det minst transparenta som någonsin tillverkats i rackformat.

//J
Användarvisningsbild
wyzzard
Medlem

Inlägg av wyzzard »

Jag har en dbx 163:a som jag tycker funkar kanon. Den har en Hi-Z-ingång som funkar bra för bas (om man vill lägga kompressorn först i kedjan). Vet ej om de vanliga 19"-modellerna har det. Ofta har de bara ingång för linjenivå och -impedans.
Skriv svar