Min nya ValveDrive låter inget.

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
MudFlap
Medlem

Min nya ValveDrive låter inget.

Inlägg av MudFlap »

Fick min ValveDrive som jag väntat på i nästan två veckor.
Den stora besvikelsen är att den inte låter något (förutom i bypass, men det är ju inte så sexigt). Röret verkar inte lysa (dioden under lyser dock). Kan det vara värt att testa med ett annat rör innan jag skickar tillbaka den?

/Marcus
* Thunderbird / J-Bas / 1.5 P-Bas / Ampeg V4 + 1x15 + 2x10 / (AshDown Mag 300) / Bass Big Muff / EBS ValveDrive *
Silverfisk
Medlem+

Inlägg av Silverfisk »

Röret ska inte lysa, det är därför dom fuskat dit en diod...

Du har inte -8dB intryckt på baksidan? Eller fel strömadapter?
Användarvisningsbild
MudFlap
Medlem

Inlägg av MudFlap »

Jag har testa med med -8db knappen både inne och ute (jag har aktiva mickar i basen).
Adaptern är den som följde med. Det känns inte som att det är så mycket som kan gå pajj.

Man är ju bara lite besviken. :-(
* Thunderbird / J-Bas / 1.5 P-Bas / Ampeg V4 + 1x15 + 2x10 / (AshDown Mag 300) / Bass Big Muff / EBS ValveDrive *
Användarvisningsbild
Heyman
VIP medlem
Kontakt:

Inlägg av Heyman »

MudFlap skrev:Jag har testa med med -8db knappen både inne och ute (jag har aktiva mickar i basen).
Adaptern är den som följde med. Det känns inte som att det är så mycket som kan gå pajj.

Man är ju bara lite besviken. :-(
Min Valvedrive la av efter bara någon vecka...Jag gick tillbaks till butiken som skickade den vidare till EBS. EBS ringde upp mig och jag beskrev den döda pedalen, dom fixade den direkt och var MYCKET trevliga..Sedan dess har det inte varit några problem och ett frekvent användande. Så mitt råd är snacka med affären eller EBS direkt så lär det ju lösa sig även om det är lite antiklimax just nu, var nöjd med att du köpt den bästa pedalen :)
Användarvisningsbild
HappyMicke
Medlem

Inlägg av HappyMicke »

Jag har oxå en valvedrive och är grymt nöjd med den.

Du har säkert koll på grejerna, men du har inte gjort som jag? Jag var trött en kväll och kopplade "in" och "out" fel. Det lät först, men det blev tyst när jag tryckte på "Active" knappen. Fick lite panik när jag stod där på scen, men kom på misstaget efter en stund och jag kände mig dum :)

Hoppas du får igång pedalen
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

det kan inte vara så att röret hoppat ur sockeln en aning?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
MudFlap
Medlem

Inlägg av MudFlap »

Jag hade ur röret och kollade det såg ok ut.
Efter kontakt med både EBS och återförsäljaren så har jag skickat tillbaka den.
...Nu är det bara att rulla tummarna. Det tar väl en vecka eller två :-( Det är när saker inte fungerar som man ska ha handlat över disk. :-/
Användarvisningsbild
MudFlap
Medlem

Inlägg av MudFlap »

Jag har nu fått tillbaka pedalen igen och nu fungerar den.
Det var tydligen ett problem med trafon.
Skriv svar