line6 baspod?
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
line6 baspod?
Hur ligger det till med dessa egentligen? Har hört delade meningar från olika håll, från ena hållet är den helt underar, från andra hållet kass
Vad tycker allmänheten? Det är alltså en XT pro eller live jag funderar på, men alla är väl i princip samma?

- Punkster
- Medlem+++
- macahan
- Medlem+++
nä, alltså jag tycker podden xt (ej pro) låter skitbra till inspelning. jag har aldrig routat ut den till en rigg så jag vet inte hur det är med den saken, men om jag skulle köpa en ny "vanlig" pod idag så skulle jag välja den som heter X3 där även basförstärkarna ingår..
Jag är nyfiken på att ha en xt-pro själv.. men det känns som overkill när man redan har en xt..
Jag är nyfiken på att ha en xt-pro själv.. men det känns som overkill när man redan har en xt..
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Punkster
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- macahan
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- BBQV
- Forumvärd
Jag har haft version I och den sopade banan med alla andra förstärkarhärmarburkar jag provat. Fast det är ju inte på riktigt...
De nyare varianterna låter troligtvis inte sämre och de blir bara billigare med tiden. Köp den näst nyaste varianten begagnad, mer för pengarna får du nog inte i den branschen.
De nyare varianterna låter troligtvis inte sämre och de blir bara billigare med tiden. Köp den näst nyaste varianten begagnad, mer för pengarna får du nog inte i den branschen.
- Jonaz
- Medlem+
- Folxam
- Medlem+
Det går att, för ganska larvigt mycket pengar fortfarande, uppdatera åtminstone gura-POD XT med basgrejjerna ...
Jag vet inte hur det är tvärtom?
Jag hade en POD XT Pro som jag hade mycket roligt med, så kan du hitta en POD för lagom mycket pengar så tycker jag att du köper den!!
Man kan slänga bort timmar med att leka med effekter och har man likt jag hade en floorboard så kan man leka med wha-wha och skit också
Jag vet inte hur det är tvärtom?
Jag hade en POD XT Pro som jag hade mycket roligt med, så kan du hitta en POD för lagom mycket pengar så tycker jag att du köper den!!
Man kan slänga bort timmar med att leka med effekter och har man likt jag hade en floorboard så kan man leka med wha-wha och skit också

Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
- JMP
- Medlem+
Jag tycker isf att du skall satsa på ngt av följande tre alternativ. Alla i olika prislägen och med olika möjligheter:
Bass Floor Pod, Bass Pod XT Live eller Pod X3 Live.
Om du tex köper en Bass Floor Pod så skulle du få tillgång till samma saker som jag har i min topp och det borde räcka till det mesta. De är dessutom inte så jäkla dyra. Jag tycker att ljuden i min topp är jäkligt bra. De funkar kanon som stärkare och klockrent att lina till PA. Senaste spelningen körde jag hela riggen + direct out till PA. Lät helt enkelt skitbra!
Bass Pod XT har fler möjligheter och ljud och kostar lite mer.
Pod X3 Live är ju en ultimat mojäng till både gitarr och bas (och sång). Nackdelen är att den blir mer invecklad att ratta med, men har du mycket fritid till övers så kanske det inte är ngt problem.
Du behöver rannsaka dig själv och ditt egentliga behov samt kika i pluskan för att komma fram till vad du skall köpa. Oavsett så tror jag du kommer att bli nöjd och ha mycket roligt!
Bass Floor Pod, Bass Pod XT Live eller Pod X3 Live.
Om du tex köper en Bass Floor Pod så skulle du få tillgång till samma saker som jag har i min topp och det borde räcka till det mesta. De är dessutom inte så jäkla dyra. Jag tycker att ljuden i min topp är jäkligt bra. De funkar kanon som stärkare och klockrent att lina till PA. Senaste spelningen körde jag hela riggen + direct out till PA. Lät helt enkelt skitbra!
Bass Pod XT har fler möjligheter och ljud och kostar lite mer.
Pod X3 Live är ju en ultimat mojäng till både gitarr och bas (och sång). Nackdelen är att den blir mer invecklad att ratta med, men har du mycket fritid till övers så kanske det inte är ngt problem.
Du behöver rannsaka dig själv och ditt egentliga behov samt kika i pluskan för att komma fram till vad du skall köpa. Oavsett så tror jag du kommer att bli nöjd och ha mycket roligt!