Vart köpa Gator-bord billigast?

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Vart köpa Gator-bord billigast?

Inlägg av blackparkas »

Ska ha tag i ett Gatorbord tänkte jag, det lite större som de säljer inkl strömförsörjning. (60"x16").

Har kikat på Thomann, Soundslive och dv247.
Hittills så tror jag nästan det blir Tysken faktiskt.

1300 hos Thomann.
Finns det billigare någonstans?
De brittiska var låg väl strax över Tysken faktiskt.

Känns som att det är så pass mycket för pengarna iaf iofs så det blir nog Tysken...

Problemet är att jag inte vet om jag vill ha fueltanken som följer med.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Re: Vart köpa Gator-bord billigast?

Inlägg av Mike »

blackparkas skrev:Problemet är att jag inte vet om jag vill ha fueltanken som följer med.
Om det är varianten som ger både 9 och 18v kan jag köpa den av dig. ;)
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hehe....
Tror nog att jag snarare väljer att köpa bordet utan fueltank isf.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Jag och Bootsy beställde ju från tysken varsitt mindre bord, tror att vi sammanlagt tjänade 20kr från att köpa på Jam...
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

FreCKo skrev:Jag och Bootsy beställde ju från tysken varsitt mindre bord, tror att vi sammanlagt tjänade 20kr från att köpa på Jam...
Är det sant?!

Nåja, vi stödde i alla fall inte Jam...
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

Inlägg av mikkejohansson »

har funnits ett ute på annons för 700kr...
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

blackparkas skrev:Problemet är att jag inte vet om jag vill ha fueltanken som följer med.
Om det är varianten som ger både 9 och 18v kan jag köpa den av dig. ;)
blackparkas skrev:Hehe....
Tror nog att jag snarare väljer att köpa bordet utan fueltank isf.
Nu får du bestämma dig, följer den med eller inte. ;)
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Grejen är att om jag ska köpa en annan Fueltank så kostar bara bordet 6-700, med fueltank kostar det 1300, jag tror inte du är beredd på att betala mellanskillnaden, speciellt itne m tanke på att det får man en ny HB-Fueltank för.. :D

Nej, köper jag ett Gatorbord så blir det definitivt med fueltank som det ser ut nu, iom att en fueltank som matar ut 24v inte finns för under 2000 spänn...

Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

kanske inte kalla det Fueltank heller då det i själva verket är en s k "daisy chain in-a-box", alltså inga isolerade outputs och ingen lös sladd utan en adapter ("wall wart", vilket lysande namn på den...) som kopplas in i dosan under bordet.

Fueltank är T-rex egen modell ju, men det visste vi ju redan :)

EDIT:

Om du vill ha 24v kan du alltid skaffa en T-rex Juicy Lucy, den har 5 isolerade 12v utgångar som kan kopplas ihop. En sån och en Fueltank Jr på bordet så räcker det ju otroligt långt...men lite bök med två kanske.

Som du säger, kanske lika bra att bryta ihop o skaffa en PP2+ ? Borde finnas beggat att få tag i.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Jo, jag vet ju att Fueltank är T-rex egna, men det är så enkelt att säga Fueltank eftersom alla vet vad man menar... :D

Hm...
Är Gatorlådan alltså inte bra egentligen? Den är bara snygg och lämplig men vad det är är alltså en vanlig transformator som de byggt om och gjort anslutningar i chassit istället för Daisychain?

Grejen är ju också att den ska få plats under bordet, vad jag förstår så är det i princip bara Gators egna "Fueltank" som får plats under dessa bord ordentligt.

Budgeten är minst sagt begränsad för tillfället så det lär bli billigaste alternativet ändå känns det som, alltså ett Gatorbord modell 60x16" med tillhörande "Fueltank", det får duga så länge, har knappt pedaler att fylla en rad på det bordet, men jag köper hellre ett större bord än att köpa ett litet och sedan sälja för att ändå köpa det stora när man samlat på sig fler pedaler igen... :D

Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++

blackparkas skrev: Hm...
Är Gatorlådan alltså inte bra egentligen? Den är bara snygg och lämplig men vad det är är alltså en vanlig transformator som de byggt om och gjort anslutningar i chassit istället för Daisychain?
Allt jag läst tyder på det, och att det är en lös adapter till dosan tyder också på det.
blackparkas skrev: Grejen är ju också att den ska få plats under bordet, vad jag förstår så är det i princip bara Gators egna "Fueltank" som får plats under dessa bord ordentligt.
Under det lilla borde ryms inte en Fueltank Jr (alltså en äkta Fueltank, från T-rex ;) ) ordentligt. Vet inte ifall det stora är högre, det ser ut som det på vissa bilder, men jag har inte sett några höjdmått och själva DJUPET på bordet är väl samma som det lilla, dvs samma vinkel...
blackparkas skrev:Budgeten är minst sagt begränsad för tillfället så det lär bli billigaste alternativet ändå känns det som, alltså ett Gatorbord modell 60x16" med tillhörande "Fueltank", det får duga så länge, har knappt pedaler att fylla en rad på det bordet, men jag köper hellre ett större bord än att köpa ett litet och sedan sälja för att ändå köpa det stora när man samlat på sig fler pedaler igen... :D
Jag har också varit sugen på det stora Gatorbordet (varit på väg att köpa det två ggr t.o.m.), har ju det lilla och det är skitbra för vad det är. Hade en tanke att låta bygga in den stora plattan i ett flightcase också...för att rymma mer ström under osv..ja, vi ser väl :)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hm....

Nu blev det lite mer att fundera på.
Är Gator-"Fueltanken" inte något annat än som du beskriver det finns det ju egentligen ingen som helst anledning till att köpa det paketet.
Då kan jag lika gärna ha en vanlig adapter med daisychain tills man har råd/lust att satsa på en riktig strömdosa.

Jag kommer ju iaf få plats med en fueltank/dylik mackapär ovanpå bordet förmodligen så egentligen så kan man ju lika gärna köpa bara bordet.
Hm...

Grejen med PP2-pedalen är att jag tycker det känns som att det är få pedaler man kan driva med den, 8 pedaler vill jag minnas, känns lite klent... :D
Vet heller inte hur den funkar och vilka utgångar som är vad etc, kan man t.ex. ha en på 24 v och 7 på 9v då eller hur fungerar det?
Om man har en padda som behöver 18v, går det att ha en 24v-matning, en 18 och resten 9v?
Hm... dubbel-hm...

Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

Sladda med PVn och lyssna på Gator?
Skriv svar