Wooooooooooh<3
Bilder på den kommer, men ni vet ju precis hur den ser ut. Ska testa den på morgondagens rep.
vem säljer dom?Johanivansson skrev:Själv köpte jag en Mad Professor Forest Green idag. Mycket välljudande...
Den ska vara jäkligt bra har jag hört... ska testa den!Johanivansson skrev:Köpte min på DLX Musik i Stockholm. Finns även ett ställe som heter These Go To Eleven som säljer dem.hosse skrev:vem säljer dom?Johanivansson skrev:Själv köpte jag en Mad Professor Forest Green idag. Mycket välljudande...
Tror att det i stort sett är samma pedal.lowfreq skrev:Den ska vara jäkligt bra har jag hört... ska testa den!Johanivansson skrev:Köpte min på DLX Musik i Stockholm. Finns även ett ställe som heter These Go To Eleven som säljer dem.hosse skrev:vem säljer dom?Johanivansson skrev:Själv köpte jag en Mad Professor Forest Green idag. Mycket välljudande...
...eller var det BJF Pine Green compressor... hmm.. kommer inte ihåg.
Tja, jo, typ. Fast båda tillverkas för hand, i små serier. Men visst, Mad Professor-pedalerna snarlika BJFE-varianterna (i de fall där samma slags effekt, t.ex. fuzz och compressor, finns i båda linjerna), om än inte helt identiska. Det brukar kunna skilja lite i voicing, och hur kontrollerna fungerar, hur många de är, o.s.v. För att ta ett konkret exempel så har BJFEs compressor tre rattar, och Mad Professor-varianten tre plus en liten switch som gör något. Fast gissningsvis är båda väldigt bra (om priset kan vara en kvalitetsindikator) och säkert mer lika än olika. Dessutom har båda märkenas pedaler en osviklig förmåga att väcka habegär, åtminstone i mig.Johanivansson skrev:Skulle inte ta gift på det, men... Mad Professor är ju (vad jag har förstått) i princip serietillverkade Björn Juhl-pedaler.lowfreq skrev:Mhm.. OK.Johanivansson skrev:Tror att det i stort sett är samma pedal.