Flanger/Phaser

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Flanger/Phaser

Inlägg av Punkster »

Är lite sugen på en Flanger eller Phaser. Det finns ju en del till salu på blocket, vendolin och liknande. Dom flesta verkar vara "vanliga" gitarrpedaler, men det finns en och annan basvariant också. Men eftersom dom vanliga verkar vanligast ( Wink ) så kanske man skulle köpa en sån.

Då kommer min fråga: Förlorar en vanlig flanger eller phaser någon bas jämfört med en speciell basvariant. Så är det ju med vissa chorusar. Är det någon som kör med t.ex. en vanlig bosspedal till bas? Stjäl den lågbas? Eller hur funkar det?
/Linus
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

Jag har en Boss BF-2: flangerpedal tillverkad innan Boss på allvar börjat utveckla pedaler för bas.
Funkar hur gött som helst - har de facto varit min enda pedal under ett stort antal år.

Rekommenderas varmt.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
gäst

Inlägg av gäst »

Mr Spock skrev:Jag har en Boss BF-2: flangerpedal tillverkad innan Boss på allvar börjat utveckla pedaler för bas.
Funkar hur gött som helst - har de facto varit min enda pedal under ett stort antal år.

Rekommenderas varmt.
Den sägs vara bra...

Jag har en MXR Phase 100. Den är underbar!!
Användarvisningsbild
Relic
Medlem

Inlägg av Relic »

Jag kör med en Morley sapphire flanger, den själ lite bas men det är inget jag stör mig på i alla fall.
Fender Precision, "Rickenbacker"
Weber Mywatt 200, Ampeg 8x10
Skriv svar