Punkster skrev:Dom pedaler som finns med på DOD:s hemsida är väl fortfarande i produktion?
Jo, det verkar ju så. Men allt snack om DOD-pedaler på olika forum verkar, tycker jag, fokusera på gamla pedalar, eller på vad som finns tillgängligt på begagnatmarknaden.
Punkster skrev:Hade bland annat hem en sån där gul DOD 250 Overdrive på provspelning från en PB-medlem. Den var nytillverkad.
Jo, jag vet.

Men när jag köpte den - ny, som sagt - så var det till realisationspris, och sedan försvann produkten i fråga, tillsammans med allt annat DOD, helt ur försäljningsställets sortiment. Därför trodde jag lite att de slutat tillverkas. Sedan förtäljer ju inte historien när pedalen tillverkats heller. En tanke jag hade när jag köpte den var att den kanske kom från ett restlager. Men, kanske inte.
Punkster skrev:Fast alla dom där klassiska pedalerna som Bad Monkey och Grunge säljs ju som Digitech numera. På DODs hemsida står det ju att EM Nordic är generalagent, men EM säljer ju bara Digitech-varianterna. Kanske är så att DODs pedaler inte säljs under namnet DOD alls i Sverige, utan bara i USA?
Så kan det mycket väl vara.
Värt att notera är förresten att DOD:s generalagent i Tyskland finns på adressen digitech.de, och att det inte finns en enda DOD-produkt på deras webbplats. Jag har också, för skojs skull (eller som för att bevisa att jag har lite för mycket tid över idag...) sökt efter DOD-pedaler på Musicians Friend, och där finns förvisso saker från DOD, men inga effektpedaler alls. Mysteriet tätnar. (eller inte)