Vi som har stått på väntelista har prioritet och lämpligt nog har jag gigpengar på väg in! Dessutom har priserna gått ner (de har visst hittat bättre leverantörer). Hoppas nu bara att ljudet är samma som i första vändan

Mikke = förväntansfull!
Eller som någon skeptiker på Talkbass uttryckt det, och nu citerar jag fritt ur minnet: "so basically it's a $200 pedal, that emulates a $200 head?"mikkejohansson skrev:Det är en preamp modellerad efter en Traynor transistortopp (!) med mycket coolt och speciellt sound.
Intressantare, ja! Utan tvekan. Möjligen kan det väl vara så att en gängse rörsimulerande preamp har ett bredare användningsområde, men det kan jag tycka är ovidkommande i sammanhanget - och för någon som redan äger en rörförstärkare.mikkejohansson skrev:Toppen används främst av Bob Weston i Shellac men även fler inom samma "stil" (nåt slags post-hc?) brukar gräva upp dem. Jag tycker den låter stenhårt, klart intressantare än vanliga rörsimulerande pre:s...
Det var den första frågan som dök upp i mitt huvud också...straightedge79 skrev:Lika snygg i verkligheten?mikkejohansson skrev:har hämtat den men eftersom jag styrt upp festival här hela helgen (läs: dygnet runt) har jag bara hunnit fingra och känna på den, inte spelat än - men det kommer!