EBS TremoLo in stock!!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

Nu är jag väl dum och lite efter. Men vad gör den?
TredoX
Medlem+

Re: EBS TremoLo in stock!!

Inlägg av TredoX »

JunJun skrev:Så där ja!

Nu finns nya TremoLo pedalen i lager!

Lite snabbt kan jag säga att det är en badass motherfucker. Riktigt ball!
Ännu coolare tillsammans med en DynaVerb.

Så kolla nu med era butiker om dem kan ta hem en för test.
Räknar med recensioner sen.

Jag som trodde ni hade sommarstängt.
Det var vad alla affärer sa till mig när jag skulle köpa min gorm, fick den sista ni hade på lager men den var helt fucked up så jag lämna tillbaks den.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

TredoX skrev:Det var vad alla affärer sa till mig när jag skulle köpa min gorm, fick den sista ni hade på lager men den var helt fucked up så jag lämna tillbaks den.
Köp min i stället. Till ett pris som gör att du kan låta EBS göra en riktig koll på den.
TredoX
Medlem+

Inlägg av TredoX »

JunJun skrev:
TredoX skrev:

Det var vad alla affärer sa till mig när jag skulle köpa min gorm, fick den sista ni hade på lager men den var helt fucked up så jag lämna tillbaks den.
Man ska inte lita på affärerna säger :wink:
Visst har vi sommarstängt men de är inte förränn nästa vecka. Alltså v.30
Vad var det för fel på Gormen?

Den glappade sa musikbörsen eller dem trodde det.
Men det lät som om elementen kanske var trasiga.

Hursomhelst så blev pappa (som snackat med morsan så att hon har släpt till med lite stålar) arg att en sån dyr förstärkare inte kollas innan den skickas ut.

Sen så har jag lite funderingar om hurvida en EBS låter på hög volym.
De låter toppen på lägre volym men när jag testade att dra upp volymen ordentligt på dromen jag lånar för tillfället så låter det inte lika roligt.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

HalvOT. Om man vill göra en hälsokontroll av sin GORM så är det bästa och billigaste att lämna in den hos er eller?
TredoX
Medlem+

Inlägg av TredoX »

JunJun skrev:
TredoX skrev:
JunJun skrev:
TredoX skrev:

Man ska inte lita på affärerna säger :wink:
Visst har vi sommarstängt men de är inte förränn nästa vecka. Alltså v.30
Vad var det för fel på Gormen?

Den glappade sa musikbörsen eller dem trodde det.
Men det lät som om elementen kanske var trasiga.

Hursomhelst så blev pappa (som snackat med morsan så att hon har släpt till med lite stålar) arg att en sån dyr förstärkare inte kollas innan den skickas ut.

Sen så har jag lite funderingar om hurvida en EBS låter på hög volym.
De låter toppen på lägre volym men när jag testade att dra upp volymen ordentligt på dromen jag lånar för tillfället så låter det inte lika roligt.
Att Musikbörsen lämnar ut en förstärkare som glappar eller låter konstigt är inte bra. Fy dem!
Saken är den. ALLA våra produkter som vi tillverkar kollas och provspelas ALLTID innan dem lämnas ut. Det kan jag gå i god för eftersom det är jag som testar i princip allt!
Just för att eliminera just såna här saker. Vad sen butiken gör med grejerna kan vi inte påverka till 100%. Men det är trots det vi som får skiten för när sånt där händer.
Det där med att dem låter bättre på låg volym och inte på hög tycker jag låter märkligt. EBS är kända för att just låta jävligt rent och "snyggt" även på väldigt hög volym.
Att Dromen låter dåligt på hög volym är just för att den inte är gjord för att palla all volym i världen. Viss hög volym ska den palla men efter ett tag suckar den av naturliga skäl.
Det säger ju sig själv med ett slutsteg på 150w RMS och endast en högtalare.
Dromen är en förstärkare som ska kunna användas för typ den mindre replokalen eller som övningsförstärkare.
Men jag vill ändå nog säga att Dromen pallar ovanligt mycke för sin storlek jämfört med andra märken.
Fast grejjen var ju att de hade jusst fått in den från er.
Jag såg när de tog upp den ur lådan, de kan ha tagit stärkaren ifrån en annan affär men tror inte att man gör så, eller?
Jag får se hur det blir med stärkarköp, måste kolla vidare.

Karma Tree är bandet.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++

Inlägg av Svarte_Jack »

JunJun skrev:
Svarte_Jack skrev:Nu är jag väl dum och lite efter. Men vad gör den?
Den ger en pulserande tremolo effekt.
Kortfattat så har den 2 olika modes, Volume och Filter.
Volume låter som om du skulle köra en volympedal upp och ner.
Filter är min favorit, den ger en pulserande effekt men låter dem låga frekvenserna ligga kvar orörda.
På varje mode kan du sen välja 3 olika typer av vågformer. Sinus, Triangel eller Sågtand.

Sen har du även 2 kontroller för Depth, djupet för tremolot och en Speed"
En rikigt cool grej du kan göra är även att du kan panorerar effekterna i stereo. Dvs om du tar den ena linan och drar till en stärkare och den andra till en annan stärk eller ett PA. så panorerar effekten i mellan högtalarna.
Sen har den även true bypass.

Frågor?
Verkar spännande. Låter som nåt som kanske skulle passa bra med bandlöst.
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Tänkte väcka den här gamla tråden till liv genom att berätta att jag just fått hem en TremoLo, och genom att säga att det är en utmärkt pedal. Har bara hunnit testa den i en knapp kvart, och bara genom lurar, men det är nog för att märka att den i standardläget gör allt jag kan begära av en dylik pedal. Den gör allt från subtilt till dramatiskt, och med bra vågformsvariationsmöjligheter. Filterläget, i vilket bara de högre frekvenserna påverkas av tremolot, förefaller mig också vara mycket användbart och låter snyggt, om man t.ex. spelar ackord på sin Bass VI. ;)

Ett är säkert: det ska bli kul att repa med den här pedalen!

(det är förresten ingen som är sugen på att köpa en Boss TR-2? Den är nästan oanvänd, och kommer så förbli om den stannar hos mig...)
Skriv svar