Har kollat in Beta Aivins bch-2 bass chorus, men har absolut ingen aning om hur den låter.
http://www.beta-aivin.com/english/Produ ... s/162.html
kom gärna med förslag...

Jo men den där Mxr pedalen verkar rätt cool, skall kollas in!Bassplaya skrev:Vad gäller chorus så har jag själv just nu en gammal japanbyggd Boss CE-2B som jag är väldigt nöjd med och har kommit fram till att det är den choruspedal som passar mig bäst. Detta är alltså den äldre varianten och skall inte förväxlas med den blåa (CEB-3) som tillverkas i Taiwan idag. Jag säger absolut inte att den senare nämnda är dålig, men jag gillar den inte.
Givetvis finns det massvis med andra choruspedaler till bas som fått bra omdöme både här på pratabas och på andra ställen. Deet bästa råd jag kan ge dig är att testa så många paddor som möjligt tills du hittar vad som är rätt för dig.
Samma råd gäller octaver. Testa dig fram!
Dom octavpedaler jag själv gillar är Electro Harmonix Micro POG, Boss OC-3, MXR Bass Octave Deluxe (M-288)
Den sistnämnda har jag inte testat, men efter att ha sett några youtube-klipp är jag väldigt nyfiken på den.
Lycka till i sökandet!
Om inte jag fått fel för mig var Roland/Boss först ut med att tillverka choruspedaler. Måhända använde Jaco en sådan, och i sådant fall kan du nog komma nära med valfri Boss-choruspedal, eller någon av de där billiga Harley Benton-pedalerna som är misstänkt lika Boss' pedaler: 1, 2 och 3. (kom förresten ihåg att det inte behöver vara en dedikerad baspedal för att den ska låta bra tillsammans med en bas)Sonen3 skrev: .. Det vore förresten kul å veta om någon har lirat på nån chorus som lutar mot Pastorius-Chorus hållet, är sugen på något åt det hållet