Analoga muliteffekter. Lite coolt....
- Johanivansson
- Medlem+
-
- Medlem+
Tyfft!
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
-
- Medlem+
- Johanivansson
- Medlem+
cub skrev:Poängen är väl att ha en stor pedal istället för 6 småpedaler, sladdar som glappar, 6 elsladdar som gitarristen snubblar över etc etc..
Exakt. Man kan ju välja vad man vill ha för pedaler i. De har skitbra kloner på pedaler, och säkert massa egna. En polare som jobbar på Jam (vanliga Jam, och inte de som gör de här pedalerna) snackar väldigt gott om dem.
Man kan väl se det mer som ett pedalbord än en multieffekt.
- SUBurban
- Medlem+
Ett p-bord har fördelen att du kan byta ut pedaler och komponera om upplägget vid behov.
Ett bra bord har en spänningskabel och instrumentkabel in och signalkabel ut, inget mer. Jag skulle undvika att kalla något för "pedalbord" om det kräver mer externt kablage.
Jag ser en enda möjlig fördel med multi-effekt av detta slag, nämligen att du bara släpar ett skal
Till saken hör ju också att jag är den enda som har någon som helst erfarenhet av effekter till elbasar i hela landet. Not at all!
Ett bra bord har en spänningskabel och instrumentkabel in och signalkabel ut, inget mer. Jag skulle undvika att kalla något för "pedalbord" om det kräver mer externt kablage.
Jag ser en enda möjlig fördel med multi-effekt av detta slag, nämligen att du bara släpar ett skal
Till saken hör ju också att jag är den enda som har någon som helst erfarenhet av effekter till elbasar i hela landet. Not at all!

Basslab-representant - www.suburban.se