Line 6-klubben!

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Line 6-klubben!

Inlägg av Bassplaya »

I dessa tider med en massa klubbar så startar jag en för dom som äger/använder Line 6 prylar. Gäller pedaler/preamps.
Om det mot förmodan redan skulle finnas en sån här tråd så hänvisa mig gärna dit.

Som trådskapare utnämner jag mig själv till medlem numero uno.

Jag har i min ägo en BassPOD och ett Toneport GX. Fler som vill vara med?

*Bassplaya
*Laser-Bas
*Doningen
*lundek
*ferm
*Giallo
*Wall
*Folxam
*200071
*Danne
*Berntsson
*Shadowskimmer
*EmilBygde
*Dögrävarn
*Gunship
*the_great_alfonzo
*Aktiv
*umax
Senast redigerad av Bassplaya den ons 07 jul 2010, 16:09, redigerad totalt 11 gång.
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

Jag spelar in mitt crap på PC'n med en Line-6 TonePort GX :)
räknas det?
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Laser-Bas skrev:Jag spelar in mitt crap på PC'n med en Line-6 TonePort GX :)
räknas det?
Skulle vara om den kan räknas in i kategorin preamp, fast jag vill nog ha det till att det är ett ljudkort. Vad säger Line 6 hemsida?

:P
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

Bassplaya skrev:
räknas det?
Skulle vara om den kan räknas in i kategorin preamp, fast jag vill nog ha det till att det är ett ljudkort. Vad säger Line 6 hemsida?

http://line6.com/podstudiogx/

POD står det :D

Externt ljudkort skulle jag nog kalla det :)
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Laser-Bas skrev:
Bassplaya skrev:
räknas det?

http://line6.com/podstudiogx/

POD står det :D

Externt ljudkort skulle jag nog kalla det :)
Låt gå för att det är en POD då ;)
Användarvisningsbild
Doningen
Medlem+

Inlägg av Doningen »

Stolt och nöjd ägare av en Bass Floor Pod som används till alla rep och gig! Count me in!
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Har ingen just nu men skulle väldigt väldigt gärna ha en bass pod XT igen, brutalare dist får man leta långt efter!
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Jag var ägare till den första version av POD exemplar nr 2 som anlände till Stockholm nån gång på 90-talet, fick stå i butiken och vänta på att bilen skulle komma. Och på den vägen har det varit, för både gitarr och bas. På senare tid har jag ledsnat lite dock på deras prylar och allt jag har kvar nu är en GuitarPort med alla "packs" så jag kan använda den till både gitarr och bas. Men i ärlighetens namn tycker jag nog att NI Guitar Rig låter bättre än "kupévärmartimern".

/Mats D
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

MatsD skrev:Jag var ägare till den första version av POD exemplar nr 2 som anlände till Stockholm nån gång på 90-talet, fick stå i butiken och vänta på att bilen skulle komma. Och på den vägen har det varit, för både gitarr och bas. På senare tid har jag ledsnat lite dock på deras prylar och allt jag har kvar nu är en GuitarPort med alla "packs" så jag kan använda den till både gitarr och bas. Men i ärlighetens namn tycker jag nog att NI Guitar Rig låter bättre än "kupévärmartimern".

/Mats D
OT: Testat Amplitube något?
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

newheartshadow skrev:OT: Testat Amplitube något?
Ja, men är inte så impad faktiskt och den är för dyr för vad man får för pengarna. Ska man bara ha den till bas så väljer man väl Ampex SVX men Guitar Rig är bättre och köper man mobile-hårdvaran så får man Essential-versionen av Guitar Rig på köpet för under 1.200 spänn, vilket är avsevärt billigare än Ampeg SVX i synnerhet som man av IK Multimedia bara får mjukvara. Ska man ha Guitar Rig till bas så missar man inte mycket för nästan allt som saknas jämfört med fullversionen är för gitarr. Men även för gitarr räcker den versionen långt. Ampeg SVX har ju inget för gitarristen öht och låter dessutom sämre för bas än Guitar Rig i mitt tycke.

Det där med basljud är ju individuellt medan pris och funktioner är mer mätbart. Tycker man nåt annat låter bättre kanske man är villig att offra en del av de senare storheterna men för mig var valet lätt eftersom jag tycker Guitar Rig är vinnare på alla områden.

Bland de billiga och dedicerade mjukvarualternativen för bas tycker jag annars att Studio Devil Virtual Bass Amp är bäst.

/Mats D
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Jag äger en Dr. Distorto som jag gillar skarpt. (men jag är ändå inte klubbmaterial...) Kan också tänka mig att det kommer finnas en M9 eller M13 i min samling i framtiden. Har någon här testat endera modell?
Användarvisningsbild
JonasBygdemo
Medlem+

Inlägg av JonasBygdemo »

Kör en L6 LowDown 150 som övningsstärk hemma. Kör också en Spider 3 30w till gitarr.
Yamaha RBXJM2, Yamaha TRB-5, OLP Tony Levin, Washburn SB40, Hemmagjord sak, snart en bandlös 4:a

Ampeg B-5R, Line 6 LD150
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

peter_s skrev:Jag äger en Dr. Distorto som jag gillar skarpt. (men jag är ändå inte klubbmaterial...) Kan också tänka mig att det kommer finnas en M9 eller M13 i min samling i framtiden. Har någon här testat endera modell?
Varför anser du dig inte vara klubbmaterial? Du äger ju trots allt en effektpedal.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

peter_s skrev:Jag äger en Dr. Distorto som jag gillar skarpt. (men jag är ändå inte klubbmaterial...) Kan också tänka mig att det kommer finnas en M9 eller M13 i min samling i framtiden. Har någon här testat endera modell?
Varför anser du dig inte vara klubbmaterial? Du äger ju trots allt en effektpedal.
lundek
Medlem

Inlägg av lundek »

Äger själv en Line6 BassPodXT.. den fungerar men jag är inte fullt så nöjd med den. Men men, jag har en iaf :)
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

JonasBygdemo skrev:Kör en L6 LowDown 150 som övningsstärk hemma. Kör också en Spider 3 30w till gitarr.
Förstärkare räknas inte, sorry.
Användarvisningsbild
ferm
Medlem++

Inlägg av ferm »

Jag har en Baspod
För många basar är inte nog
Användarvisningsbild
Giallo
Medlem

Inlägg av Giallo »

Nöjd ägare till en styck Line 6 DL4.
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+

Inlägg av Wall »

BassPodXT, köpt av en fd. forumkamrat
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

Jag har en POD XT med floorboard ...
Nu är den laddad med metal pack + FX junkie och jag tänkte skaffa mig bass expansion till den sen ...

Bass expansion är tyvärr dyr och går inte att sälja begagnad, där har de tänkt till!
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Folxam skrev:Jag har en POD XT med floorboard ...
Nu är den laddad med metal pack + FX junkie och jag tänkte skaffa mig bass expansion till den sen ...

Bass expansion är tyvärr dyr och går inte att sälja begagnad, där har de tänkt till!
Vadå går inte att sälja begagnad? Menar du själva expansionen eller pedal med expansion?

Själv håller jag på och försöker köpa en pod XT med basexpansionen! Har mejlat och sagt att jag köper men har inte fått svar än.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Jag anser min nu vara ägare till POD XT live så jag vill gärna vara med.

Det har var dåligt med klubbar för mig.... :oops:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

lundek skrev:Äger själv en Line6 BassPodXT.. den fungerar men jag är inte fullt så nöjd med den. Men men, jag har en iaf :)
Sugen på att göra dig av med den? Kan isåfall vara intressant ifall det skiter sig med den jag hade spanat in mig på.
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+

Inlägg av Folxam »

the_great_alfonzo skrev:

Vadå går inte att sälja begagnad? Menar du själva expansionen eller pedal med expansion?
Själva expansionen ...
En POD med grejjerna i går ju bra att sälja, men expansionerna är tydligen knutna till ditt konto eller rättare sagt det kontot som köpte dem online ...
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Folxam skrev:
the_great_alfonzo skrev:

Själva expansionen ...
En POD med grejjerna i går ju bra att sälja, men expansionerna är tydligen knutna till ditt konto eller rättare sagt det kontot som köpte dem online ...
Jaså? Dom är inte knutna till själva produkten alltså? För den kan man ju skriva över på ett annat konto om man säljer. Jäklar vad surt om expansionen är fast hos honom, då betyder väl det att jag inte kommer kunna använda dom i datorn?
Skriv svar