Line 6-klubben!
- Bassplaya
- VIP medlem
Line 6-klubben!
I dessa tider med en massa klubbar så startar jag en för dom som äger/använder Line 6 prylar. Gäller pedaler/preamps.
Om det mot förmodan redan skulle finnas en sån här tråd så hänvisa mig gärna dit.
Som trådskapare utnämner jag mig själv till medlem numero uno.
Jag har i min ägo en BassPOD och ett Toneport GX. Fler som vill vara med?
*Bassplaya
*Laser-Bas
*Doningen
*lundek
*ferm
*Giallo
*Wall
*Folxam
*200071
*Danne
*Berntsson
*Shadowskimmer
*EmilBygde
*Dögrävarn
*Gunship
*the_great_alfonzo
*Aktiv
*umax
Om det mot förmodan redan skulle finnas en sån här tråd så hänvisa mig gärna dit.
Som trådskapare utnämner jag mig själv till medlem numero uno.
Jag har i min ägo en BassPOD och ett Toneport GX. Fler som vill vara med?
*Bassplaya
*Laser-Bas
*Doningen
*lundek
*ferm
*Giallo
*Wall
*Folxam
*200071
*Danne
*Berntsson
*Shadowskimmer
*EmilBygde
*Dögrävarn
*Gunship
*the_great_alfonzo
*Aktiv
*umax
Senast redigerad av Bassplaya den ons 07 jul 2010, 16:09, redigerad totalt 11 gång.
- Bassplaya
- VIP medlem
http://line6.com/podstudiogx/Bassplaya skrev:Skulle vara om den kan räknas in i kategorin preamp, fast jag vill nog ha det till att det är ett ljudkort. Vad säger Line 6 hemsida?Laser-Bas skrev:Jag spelar in mitt crap på PC'n med en Line-6 TonePort GX![]()
räknas det?
POD står det

Externt ljudkort skulle jag nog kalla det

- Bassplaya
- VIP medlem
Låt gå för att det är en POD dåLaser-Bas skrev:http://line6.com/podstudiogx/Bassplaya skrev:Skulle vara om den kan räknas in i kategorin preamp, fast jag vill nog ha det till att det är ett ljudkort. Vad säger Line 6 hemsida?Laser-Bas skrev:Jag spelar in mitt crap på PC'n med en Line-6 TonePort GX![]()
räknas det?
POD står det![]()
Externt ljudkort skulle jag nog kalla det

- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- MatsD
- Medlem++
Jag var ägare till den första version av POD exemplar nr 2 som anlände till Stockholm nån gång på 90-talet, fick stå i butiken och vänta på att bilen skulle komma. Och på den vägen har det varit, för både gitarr och bas. På senare tid har jag ledsnat lite dock på deras prylar och allt jag har kvar nu är en GuitarPort med alla "packs" så jag kan använda den till både gitarr och bas. Men i ärlighetens namn tycker jag nog att NI Guitar Rig låter bättre än "kupévärmartimern".
/Mats D
/Mats D
- newheartshadow
- VIP medlem
OT: Testat Amplitube något?MatsD skrev:Jag var ägare till den första version av POD exemplar nr 2 som anlände till Stockholm nån gång på 90-talet, fick stå i butiken och vänta på att bilen skulle komma. Och på den vägen har det varit, för både gitarr och bas. På senare tid har jag ledsnat lite dock på deras prylar och allt jag har kvar nu är en GuitarPort med alla "packs" så jag kan använda den till både gitarr och bas. Men i ärlighetens namn tycker jag nog att NI Guitar Rig låter bättre än "kupévärmartimern".
/Mats D
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
- MatsD
- Medlem++
Ja, men är inte så impad faktiskt och den är för dyr för vad man får för pengarna. Ska man bara ha den till bas så väljer man väl Ampex SVX men Guitar Rig är bättre och köper man mobile-hårdvaran så får man Essential-versionen av Guitar Rig på köpet för under 1.200 spänn, vilket är avsevärt billigare än Ampeg SVX i synnerhet som man av IK Multimedia bara får mjukvara. Ska man ha Guitar Rig till bas så missar man inte mycket för nästan allt som saknas jämfört med fullversionen är för gitarr. Men även för gitarr räcker den versionen långt. Ampeg SVX har ju inget för gitarristen öht och låter dessutom sämre för bas än Guitar Rig i mitt tycke.newheartshadow skrev:OT: Testat Amplitube något?
Det där med basljud är ju individuellt medan pris och funktioner är mer mätbart. Tycker man nåt annat låter bättre kanske man är villig att offra en del av de senare storheterna men för mig var valet lätt eftersom jag tycker Guitar Rig är vinnare på alla områden.
Bland de billiga och dedicerade mjukvarualternativen för bas tycker jag annars att Studio Devil Virtual Bass Amp är bäst.
/Mats D
- peter_s
- Medlem++
- JonasBygdemo
- Medlem+
- Bassplaya
- VIP medlem
Varför anser du dig inte vara klubbmaterial? Du äger ju trots allt en effektpedal.peter_s skrev:Jag äger en Dr. Distorto som jag gillar skarpt. (men jag är ändå inte klubbmaterial...) Kan också tänka mig att det kommer finnas en M9 eller M13 i min samling i framtiden. Har någon här testat endera modell?
- Bassplaya
- VIP medlem
Varför anser du dig inte vara klubbmaterial? Du äger ju trots allt en effektpedal.peter_s skrev:Jag äger en Dr. Distorto som jag gillar skarpt. (men jag är ändå inte klubbmaterial...) Kan också tänka mig att det kommer finnas en M9 eller M13 i min samling i framtiden. Har någon här testat endera modell?
- Bassplaya
- VIP medlem
- Folxam
- Medlem+
Jag har en POD XT med floorboard ...
Nu är den laddad med metal pack + FX junkie och jag tänkte skaffa mig bass expansion till den sen ...
Bass expansion är tyvärr dyr och går inte att sälja begagnad, där har de tänkt till!
Nu är den laddad med metal pack + FX junkie och jag tänkte skaffa mig bass expansion till den sen ...
Bass expansion är tyvärr dyr och går inte att sälja begagnad, där har de tänkt till!
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Vadå går inte att sälja begagnad? Menar du själva expansionen eller pedal med expansion?Folxam skrev:Jag har en POD XT med floorboard ...
Själv håller jag på och försöker köpa en pod XT med basexpansionen! Har mejlat och sagt att jag köper men har inte fått svar än.
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
- Folxam
- Medlem+
Själva expansionen ...the_great_alfonzo skrev:Vadå går inte att sälja begagnad? Menar du själva expansionen eller pedal med expansion?Folxam skrev:Jag har en POD XT med floorboard ...
En POD med grejjerna i går ju bra att sälja, men expansionerna är tydligen knutna till ditt konto eller rättare sagt det kontot som köpte dem online ...
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
Jaså? Dom är inte knutna till själva produkten alltså? För den kan man ju skriva över på ett annat konto om man säljer. Jäklar vad surt om expansionen är fast hos honom, då betyder väl det att jag inte kommer kunna använda dom i datorn?Folxam skrev:Själva expansionen ...the_great_alfonzo skrev:Vadå går inte att sälja begagnad? Menar du själva expansionen eller pedal med expansion?Folxam skrev:Jag har en POD XT med floorboard ...
En POD med grejjerna i går ju bra att sälja, men expansionerna är tydligen knutna till ditt konto eller rättare sagt det kontot som köpte dem online ...