Jag fick lite flax här för ett tag sen och kom över både en Sansamp Bass Driver Programable och en GT2 till bra priser. BDDI har förslag på inställningar för bas och akustisk gitarr. GT2 har förslag på inställningar för elgitarr och bas. Eftersom man glatt kan köra bas i GT2an så tänker jag att då borde man väl kunna få lika bra ljud om man pluggar gitarren in i BDDIn. Eller? (Jag har bara testat lite snabbt igårkväll och i mitt trötta tillstånd så lät det helt okej)
Jag har läst lite om att BDDI har EQ gjord för bas men är inte det bara en säljpitch för samtidigt säger man att den är ypperlig för akustisk gitarr..? Då jag ändå bara använder Tweed/Bassman-inställningarna på min GT2 så funderar jag på om det är overkill att ha kvar båda pedalerna och jag funderar på att köra allt genom min BDDI. Är jag tossig? Jag äger redan båda så varför inte utnyttja det? Å andra sidan varför ha flera pedaler som producerar samma ljud? BDDIn är bättre med fantommatning, XLR och tre ljudbanker. GT2 har iofs Marshall och Mesa ljud om man så skulle vilja (med ihärdigt surr dock) och en mickplaceringsswitch.
Låt åsikterna hagla!
One Sansamp to rule them all?
- cub
- Medlem++
- BBQV
- Forumvärd