Boss BD-2

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
SvenGustaf
Medlem+

Boss BD-2

Inlägg av SvenGustaf »

Hur funkar Bluesdrivern till bas, omoddad alltså, tar den bort mycket bas, vill höra av någon som testat, inte vad Ni tror;o)
/Sven
bassplayer
Medlem+

Re: Boss BD-2

Inlägg av bassplayer »

SvenGustaf skrev:Hur funkar Bluesdrivern till bas, omoddad alltså, tar den bort mycket bas, vill höra av någon som testat, inte vad Ni tror;o)
/Sven
Ja, den tar bort alldeles för mycket bas för att funka till bas. Har en så'n där som jag har moddat med snodd Keeley-mod plus extra baslyft. Den skaffade jag i den eviga och hopplösa jakten på den ultimata OD:n. Den står sig slätt i en jämförelse med EBS Multidrive och Boss SD-1, Stinkfoot-moddad.
RolleHarris
Medlem++

Re: Boss BD-2

Inlägg av RolleHarris »

Köp en blendpedal och så kan du använda vilken pedal du vill resten av livet :-)
Användarvisningsbild
SvenGustaf
Medlem+

Inlägg av SvenGustaf »

Tack för svaren, jag testar nåt annat
/Sven
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

SvenGustaf skrev:Tack för svaren, jag testar nåt annat
/Sven
Det jag menade var att om du köper tex. en Boss Ls-2 så kan du köra med vilken pedal du vill och mixa in rent ljud så behåller du botten och närhet även med en Bluesdriver. Så gör jag och det är det bästa jag gjort ang distad bas
Användarvisningsbild
SvenGustaf
Medlem+

Inlägg av SvenGustaf »

RolleHarris skrev:
SvenGustaf skrev:Tack för svaren, jag testar nåt annat
/Sven
Det jag menade var att om du köper tex. en Boss Ls-2 så kan du köra med vilken pedal du vill och mixa in rent ljud så behåller du botten och närhet även med en Bluesdriver. Så gör jag och det är det bästa jag gjort ang distad bas
Ok, jag har inte testat nån blendpedal, men det verkar ju vara en bra grej, tack för tipset!
/Sven
Skriv svar