TC Electronic XII Programmable Phaser – BLEV HELT TYST!!!
-
- Medlem++
TC Electronic XII Programmable Phaser – BLEV HELT TYST!!!
Har fått erbjudande att köpa en gammal 80-tals(?) TC Electronics Phaser XII-pedal av en kollega. Man kan stoppa i fysiska pluggar som utgör själva omprogrammeringen (svincoolt!).
Vad ska en sån kosta om ingen av oss vill göra bort sig?
Vad ska en sån kosta om ingen av oss vill göra bort sig?
Senast redigerad av Henko den ons 09 mar 2011, 23:00, redigerad totalt 1 gånger.
P-basar
- BassiLow
- Medlem++
jag har en, gav nog strax över tusenlappen och för tre år sedan
idag vet jag inte om värdet har ändrats, men du ska nog inte ge mer än 1500 SEK iaf
idag vet jag inte om värdet har ändrats, men du ska nog inte ge mer än 1500 SEK iaf
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.
- mikkejohansson
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
Det står "B/K" på denHenko skrev:Öh ingen aning, hur vet ma det o vad är det för skillnad?mikkejohansson skrev: Är det en B/K-variant eller den vanliga?

Det är "Bass/Keyboard"-versionen, och det enda som skiljer är att den ska vara mer fullrange och passa bas och klaviatur bättre. Har dock aldrig saknat botten i min som är en "vanlig".
Fender - Pedaler - GK - TKS
- mikkejohansson
- Medlem++
Det HAR du! Jag tycker också den kan ge en bred palett av ljud, men briljerar nog på de mer "diskreta" varianterna, ger liksom liv till soundet - jag brukar ha den för lite extra "blöthet" i låssas-synthljudHenko skrev:Tack för tipsen Mikke, vi får se var vi landar. Testade pedalen i lurar i går och det gick att göra en jävla massa med rattarna. Kul, funderar mest på om jag har användning av den.

-
- Medlem++
Intressant! Jag är supergrön på det här med effekter och undrar om du använder den både live och för inspelning. Min erfarenhet efter det lilla jag har testat med olika effekter är att de lätt drunknar i en stökig liveljudbild om man använder mer subtila inställningar. Vad är din erfarenhet?mikkejohansson skrev:Det HAR du! Jag tycker också den kan ge en bred palett av ljud, men briljerar nog på de mer "diskreta" varianterna, ger liksom liv till soundet - jag brukar ha den för lite extra "blöthet" i låssas-synthljudHenko skrev:Tack för tipsen Mikke, vi får se var vi landar. Testade pedalen i lurar i går och det gick att göra en jävla massa med rattarna. Kul, funderar mest på om jag har användning av den.
P-basar
- mikkejohansson
- Medlem++
Beror ju på vad det är för sammanhang. Men i rätt sammanhang funkar det bra med effekter live med tycker jag. Framför allt tycker jag det kan förändra känslan i det man spelar så man "hittar rätt" i en stil t ex.Henko skrev:Intressant! Jag är supergrön på det här med effekter och undrar om du använder den både live och för inspelning. Min erfarenhet efter det lilla jag har testat med olika effekter är att de lätt drunknar i en stökig liveljudbild om man använder mer subtila inställningar. Vad är din erfarenhet?mikkejohansson skrev:Det HAR du! Jag tycker också den kan ge en bred palett av ljud, men briljerar nog på de mer "diskreta" varianterna, ger liksom liv till soundet - jag brukar ha den för lite extra "blöthet" i låssas-synthljudHenko skrev:Tack för tipsen Mikke, vi får se var vi landar. Testade pedalen i lurar i går och det gick att göra en jävla massa med rattarna. Kul, funderar mest på om jag har användning av den.
Det är nästan så jag tänker tvärtom; vid inspelningar kan man ta ut svängarna eftersom det är lättare att blanda upp med en ren signal om man behöver (och har spelat in en sån - gör alltid det!).
-
- Medlem++
Stort tack för tipsen! Känns som att jag har mycket testande och upptäckter framför migmikkejohansson skrev:Beror ju på vad det är för sammanhang. Men i rätt sammanhang funkar det bra med effekter live med tycker jag. Framför allt tycker jag det kan förändra känslan i det man spelar så man "hittar rätt" i en stil t ex.Henko skrev:Intressant! Jag är supergrön på det här med effekter och undrar om du använder den både live och för inspelning. Min erfarenhet efter det lilla jag har testat med olika effekter är att de lätt drunknar i en stökig liveljudbild om man använder mer subtila inställningar. Vad är din erfarenhet?mikkejohansson skrev:Det HAR du! Jag tycker också den kan ge en bred palett av ljud, men briljerar nog på de mer "diskreta" varianterna, ger liksom liv till soundet - jag brukar ha den för lite extra "blöthet" i låssas-synthljudHenko skrev:Tack för tipsen Mikke, vi får se var vi landar. Testade pedalen i lurar i går och det gick att göra en jävla massa med rattarna. Kul, funderar mest på om jag har användning av den.
Det är nästan så jag tänker tvärtom; vid inspelningar kan man ta ut svängarna eftersom det är lättare att blanda upp med en ren signal om man behöver (och har spelat in en sån - gör alltid det!).

P-basar
-
- Medlem++
Tack, nu vet jag att du har rätt! Testade den på repet ikväll och den var mycket mer musikalisk än jag tänkt mig i bandsammanhang. Jävlamamma vad bra det lät, nu ska jag bara deala prismikkejohansson skrev:Det HAR du! Jag tycker också den kan ge en bred palett av ljud, men briljerar nog på de mer "diskreta" varianterna, ger liksom liv till soundet - jag brukar ha den för lite extra "blöthet" i låssas-synthljudHenko skrev:Tack för tipsen Mikke, vi får se var vi landar. Testade pedalen i lurar i går och det gick att göra en jävla massa med rattarna. Kul, funderar mest på om jag har användning av den.

P-basar
- mikkejohansson
- Medlem++
-
- Medlem++
Ok, då antar jag att vilken musikaffär som helst har det? Gött.mikkejohansson skrev:Helt vanlig Boss-standard, fast det är ju en annan plug så du behöver en adapter. Finns på Thomann.Henko skrev:Det följde inte med nån strömförsörjning till pedalen. Förutom att det är 9 volt, är det nån som vet nåt mer om vad jag ska leta efter?
P-basar
-
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
Nja, har aldrig sett den här i norrland dock; http://www.thomann.de/se/visual_sound_a ... klinke.htmHenko skrev:Ok, då antar jag att vilken musikaffär som helst har det? Gött.mikkejohansson skrev:Helt vanlig Boss-standard, fast det är ju en annan plug så du behöver en adapter. Finns på Thomann.Henko skrev:Det följde inte med nån strömförsörjning till pedalen. Förutom att det är 9 volt, är det nån som vet nåt mer om vad jag ska leta efter?
- mikkejohansson
- Medlem++
-
- Medlem++
- mikkejohansson
- Medlem++
Skumt, aldrig haft det problemet. Kolla med Bassilow t ex.Henko skrev:Fan också, jag köpte trampan av min kollega efter att ha testat på ett rep, men det var en kortvarig glädje. Mitt i en låt knäppte det till och pedaluslingen blev helt tyst. Batteriet var nytt o fint. Vad kan ha hänt? Finns det nån häinne som kan felsöka dylika mojänger?
-
- Medlem++
Får göra det. BTW Mikke, du känns lite som en vuxen att hålla i handen när den här okända pedaldjungeln blir läskig.mikkejohansson skrev:Skumt, aldrig haft det problemet. Kolla med Bassilow t ex.Henko skrev:Fan också, jag köpte trampan av min kollega efter att ha testat på ett rep, men det var en kortvarig glädje. Mitt i en låt knäppte det till och pedaluslingen blev helt tyst. Batteriet var nytt o fint. Vad kan ha hänt? Finns det nån häinne som kan felsöka dylika mojänger?

P-basar
- mikkejohansson
- Medlem++
- BassiLow
- Medlem++
fixad å på väg tebaks te Henko 

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=8817" onclick="window.open(this.href);return false; ... oger+silow
http://pratabas.se/viewtopic.php?t=6379" onclick="window.open(this.href);return false;
Revolver
Geddan skrev:Vi pratar bas här.