Whammy fråga....

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
snampeg
Medlem
Inlägg: 338
Blev medlem: tor 23 aug 2007, 02:55

Whammy fråga....

Inlägg av snampeg »

Hår gått länga och varit sugen på en whammy till bas men Digitech gör inte någon baswhammy längre :x så finns det någon här som har testat den vanliga gitar whammyn till bas... om så hur låter det ??? good/bad eller crapp....
//SN :twisted:
Användarvisningsbild
rockern
Medlem+
Inlägg: 962
Blev medlem: mån 25 jun 2007, 09:38
Ort: Lund

Inlägg av rockern »

Jag har testat med gitarrwhammyn och det funkar ju. Jag har aldrig hört hur baswhammyn låter så det ju inte direkt så att jag har nåt att jämföra med. Men den var kul att leka med i alla fall.
Sandberg JM4
EBMM SR4 Classic

Thunderfunk 550-B
TKS 215/size]
Användarvisningsbild
snampeg
Medlem
Inlägg: 338
Blev medlem: tor 23 aug 2007, 02:55

Inlägg av snampeg »

rockern skrev:Jag har testat med gitarrwhammyn och det funkar ju. Jag har aldrig hört hur baswhammyn låter så det ju inte direkt så att jag har nåt att jämföra med. Men den var kul att leka med i alla fall.
Lysande exempel på baswhammyn är det lugna partiet Tool låten Schism..
Senast redigerad av snampeg den tis 27 nov 2007, 16:05, redigerad totalt 1 gånger.
//SN :twisted:
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

snampeg skrev:
rockern skrev:Jag har testat med gitarrwhammyn och det funkar ju. Jag har aldrig hört hur baswhammyn låter så det ju inte direkt så att jag har nåt att jämföra med. Men den var kul att leka med i alla fall.
Lyssnade exempel på baswhammyn är det lugna partiet Tool låten Schism..
Ett annat lysande exempel på varför man inte ska använda gitarrwhammy på varken bas eller gitarr är något av Prince (som gör djävligt bra låtar ibland) alla wammy-solon..

:roll:
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Skriv svar