Kryllar inte av "oktav-upp" direkt. Electroharmonix POG:ar och Akai Unibass är väl de som är hyfsat användbara i skrået. Funkar kanske med nån Boss Harmonist-pedal men de är ju rätt sällsynta de med.
Kompressor är väl DBX som gäller om det ska vara lättrattat?
dbx har bra grejer att komprimera med
jag har en 266xl i racket som funkar bra, men det är stereo+gate+limiter också och skulle nog satsa på en...öhm...kan de heta 163A eller nåt sånt i dagsläget, dyrare men mer renodlad har jag för mig.
har precis kollat lite trådar om octavers och det verkar som om folk rekommenderar EHX micro POG eller bara POG för sånt. har dock inte egen erfarenhet av dem.
Har inte testat någon själv men det är en av få som är gjorda för att pitcha uppåt och flera som jag pratat med tycker att den hör till dom bästa.... Dom flesta oktavpedaler är gjorda för attt pitcha neråt och dom låter APA uppåt. Om dom ens kan det över huvudet taget. Eller en gammal Eventide H 3000 harmonizer kanske? Fast då blir det dyrt.
Kompressor? DBX 163 som någon skrev är inte så tokig om det inte får kosta så mycket. Men min Retrospec Squeeze Box är BBBÄÄÄÄSSSTTTT!!!! Så det så.