Suttit och kollat runt lite okommit fram till att jag storleksmässigt kommer behöva ett bord som är ungefär 60x30.
Det ska vara så lätt som möjligt och jag vill helst kunna få plats med en fueltank jr på undersidan.
Just nu kollar jag på två bord. Pedaltrain 2 och T-rex tonetrunk 55.
Dom ligger i ungefär samma prisklass så frågan är vilket som är bäst.
Vad tror panelen?
Vilket pedalbord ska JAG ha då?
- Bassplaya
- VIP medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Pedaltrain funkar skitbra!
Jag TROR att det är 2:an jag har.....
I övrigt har jag för mig att det är typ nästan exakt lika bord konstruktionsmässigt, smaksak om man vill ha ett svart eller... beige alltså.

I övrigt har jag för mig att det är typ nästan exakt lika bord konstruktionsmässigt, smaksak om man vill ha ett svart eller... beige alltså.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Bassplaya
- VIP medlem
Konstruktionen är ju snarlik på både T-rex och PT så det känns som att man kan titta på detaljer som färg och vad det står på dom.blackparkas skrev:Pedaltrain funkar skitbra!
Pedaltrain är ju snyggare.
2:an ska vara typ 55x32. Du få gärna mäta ditt.
Ska du sälja ditt eller?
- blackparkas
- Medlem++++
Mitt blir nog kvar.
Har iofs funderat på ett Trailer Trash, men jag avvaktar lite tills jag får svar från tgt11, de verkar ha agenturen på Trailer Trash, men jag vet inte om de säljer till andra butiker.
Har ett Nano också och har haft ett vad jag tror var Jr.
Antingen har jag Jr eller 2:an nu, eller så var det 2:an jag har nu och Jr jag sålde till Taurus... minns inte...
Skitbra lätta bord är det hur som helst!
Har iofs funderat på ett Trailer Trash, men jag avvaktar lite tills jag får svar från tgt11, de verkar ha agenturen på Trailer Trash, men jag vet inte om de säljer till andra butiker.
Har ett Nano också och har haft ett vad jag tror var Jr.
Antingen har jag Jr eller 2:an nu, eller så var det 2:an jag har nu och Jr jag sålde till Taurus... minns inte...

Skitbra lätta bord är det hur som helst!
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- raydee
- Medlem
Jag har ett Pedaltrain2 som jag är nöjd med.
Det mäter nog snarare 61x32(eller 60,5x31,5 om man ska börja va noggrann).
Så här ser mitt ut

Har monterat en Trex FuelTank Jr undertill o borrat o haft mig, o även om jag inte
är någon frekvent moddare av saker, så var det lättjobbat.
Det ryms en hel del om man planerar en del(inte min starka sida).
Vikten på själva bordet är ju ingenting, men fullmonterat så väger det en hel del
skulle jag vilja säga, kanske SubBlasterns fel.
Så här ser mitt ut

Har monterat en Trex FuelTank Jr undertill o borrat o haft mig, o även om jag inte
Vikten på själva bordet är ju ingenting, men fullmonterat så väger det en hel del
- Bassplaya
- VIP medlem
Du har helt rätt. Det var PT 1 jag tänkte på, det mäter ca 56x32, blandade helt enkelt ihop dom.raydee skrev:Jag har ett Pedaltrain2 som jag är nöjd med.
Så här ser mitt ut