Tips på od/dist. med möjlighet att spara ljud?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Tellus
Medlem+

Tips på od/dist. med möjlighet att spara ljud?

Inlägg av Tellus »

Hallå.

Jag kör med en Ampeg v4b classic och en Fulltone bassdriver (tror jag den heter) + nåra andra pedaler.

Jag märket att Fulltonen har jäkligt känsliga rattar och jag kommer åt dom i tid o otid, annars gillar jag ljudet ganska bra. Det jag gillar med den är att det finns två ljud man kan ha, så att säga.

Det jag är ute efter är andra pedaler som ha liknande funktion men med flera möjligheter att spara ljud, alltså att kuna he en pedal med flera od/dist ljud.

Har börjat klura på en Sansamp programmable, men med den känner jag att det kanske blir lite kaka på kaka. Tänkte kolla om ni vet några andra med samma stil.
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem

Inlägg av groovyjr »

Sans Amp och Bassdrive är väl en bra combo då de låter olika.
Gillar du ljudet i Bassdriven och det bara är problem med att den ställer om sig via rattarna, så skruva av själva ratten så bara poten sticker upp. Då lär du inte komma åt och justera om utan att mena det, kanske lite lock tight om du kör fast inställning.
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Lägg en plast- eller gummibricka mellan boxen och ratten så att det blir lite trögare att vrida.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
Tellus
Medlem+

Inlägg av Tellus »

Tack för tipsen.

Skulle gärna vilja hitta andra pedaler med samma funktion som sansamp, alltså att det finns många inställningar men att den har samma "stil" rent utseendemässigt. Alltså ingen Bossmultigrej :)
Användarvisningsbild
magstorm
Medlem+

Inlägg av magstorm »

Jag har en sån här: http://www.sourceaudio.net/products/sou ... ortion.php

Smaken är förstås som baken när det kommer till ljudet, men den låter inte som andra pedaler. Man kan få den att låta ganska likt en "standardpedal", men den kör liksom sitt eget race eller hur man nu ska beskriva det och är i första hand inte tänkt att härma andra pedaler.

Först tyckte jag den lät digitalt och blä, sen när jag hade rattat en del så började den skärpa till sig. Man kan spara upp till 6 olika ljud. Kolla på deras demo och bilda dig en egen uppfattning. Demon är ganska bra tycker jag.

Jag har inte haft min så länge, men som det ser ut nu så kommer jag att behålla den.
Crippa skrev:...vad fan e GAS för nåt?
fieldflower skrev:Som böldpest fast skönt.
Skriv svar