Jag har aldrig varit någon större användare av effektpedaler, men jag är sugen på att skaffa mig chorus och reverb.
Kan någon tipsa mig om vad jag skall kolla upp?
Pedaler eller rack?
Prisläge?
Tackar på förhand!
Chorus/Reverb
- Semborg
- Administratör
- Kontakt:
Jag har testat EBS pedaler och även testat deras Reverb och Choruspedaler, dem håller hög klass, tycker du skall prova dem.

http://www.bass.se

http://www.bass.se
Musik är oändlig
- lowfreq
- Medlem++
Håller med...EBS-pedalerna håller hög klass (och högt pris). Personligen gillar jag Flanger bättre än chorus. Använder (vid behov) BOSS Flanger BF-3...den fasta stadiga bastonen bibehålles...medans flanger-effekten jobbar från typ 300Hz och uppåt.
EBS UniChorus har jag bara testat i butik...men den verkar vara lika bra som BOSS.
Min favorit-effekt är dock Octaver...EBS Octabass...lite syntbas-effekt.
Likaså EBS BassIQ...också lite syntbas-effekt, rolig leksak.
EBS UniChorus har jag bara testat i butik...men den verkar vara lika bra som BOSS.
Min favorit-effekt är dock Octaver...EBS Octabass...lite syntbas-effekt.
Likaså EBS BassIQ...också lite syntbas-effekt, rolig leksak.
- groovyjr
- VIP medlem
Tycker helt klart du ska testa TC Electronics gamla Stereo Chorus+ om du hittar ett. De brukar vara ganska dyra dock.
Hade själv ett EBS UniChorus som jag med glädje bytade mot TC Electronics då jag tyckte det lät fylligare och varmare än EBS som jag över lag kan tycka låter lite mycket Hi-Tech.
Men men smaken är ju som baken...

Hade själv ett EBS UniChorus som jag med glädje bytade mot TC Electronics då jag tyckte det lät fylligare och varmare än EBS som jag över lag kan tycka låter lite mycket Hi-Tech.
Men men smaken är ju som baken...

If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
- PH
- Medlem
Re: Chorus/Reverb
kolla in boss CE-2B jävligt bra chorus, mycket bättre än CEB-3 enligt mej.Bean skrev:Jag har aldrig varit någon större användare av effektpedaler, men jag är sugen på att skaffa mig chorus och reverb.
Kan någon tipsa mig om vad jag skall kolla upp?
Pedaler eller rack?
Prisläge?
Tackar på förhand!
it's all in your hands...