Kanterna på pedalbordet är för höga....hjälp!
-
- Medlem++
Kanterna på pedalbordet är för höga....hjälp!
Jag har ett stonecastle pedalbord som har för höga kanter för jacken på vissa pedaler. Det suger ganska mycket att inte kunna sätta pedalerna som jag vill utan hela tiden måste anpassa mig så att det ska kunna gå att koppla in sladdar och dylikt. Nån som har nåt tips? Är det pedaltrain som gäller? Eller finns det nån annan lösning? Tacksam för hjälp 

-
- Medlem++
Re: Kanterna på pedalbordet är för höga....hjälp!
Hehe nixdereborn skrev:?? du har inte vänt det uppochner?

Bosspedaler funkar utmärkt med Sansamp BDDI:n är för låg. DEn måste sitta ca 5-6cm in på bordet för att kunna användas. Samma sam med min Fueltank. Får inte plats med grejerna helt enkelt. Kanske sälja skiten och köpa ett bättre?
- macahan
- Medlem+++
Lägg något under då? Typ en bit plyfaskiva med kardborre på. Så har jag på mitt stonecastle för att klara fueltanken.
Konstigt. Jag har haft stonecastle och fueltank/FT Junior. Hade dom "längst upp i vänstra hörnet" o det funkade klockrent.
Dom kanske har ändrat nåt.
Eller så får du skaffa vinklade patchkablar.
Dom kanske har ändrat nåt.
Eller så får du skaffa vinklade patchkablar.
-
- Medlem++
Ah vad smartmacahan skrev:Lägg något under då? Typ en bit plyfaskiva med kardborre på. Så har jag på mitt stonecastle för att klara fueltanken.

- blackparkas
- Medlem++++
Pedaltrain är väl vad jag kan minnas det enda av den där sortens bord som har tillräckligt låga kanter, funkade med alla pedaler jag hade, märkligt!
Bytte bort mitt och köpte Pedaltrain, gillar att ha vinklat + kunna sätta supply:en under (även om jag i dagsläget inte har den under...) + att det inte är några kanter.
Bytte bort mitt och köpte Pedaltrain, gillar att ha vinklat + kunna sätta supply:en under (även om jag i dagsläget inte har den under...) + att det inte är några kanter.
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
-
- Medlem+
Har du bild på det så kanske fler tips strömmar inRolleHarris skrev:Jag har ett stonecastle pedalbord som har för höga kanter för jacken på vissa pedaler. Det suger ganska mycket att inte kunna sätta pedalerna som jag vill utan hela tiden måste anpassa mig så att det ska kunna gå att koppla in sladdar och dylikt. Nån som har nåt tips? Är det pedaltrain som gäller? Eller finns det nån annan lösning? Tacksam för hjälp

Ingemar
- straightedge79
- VIP medlem
Hade samma problem!
Jag köpte en bit plexiglas som jag fäste med kardborre, sen blev bordet helt plötsligt mer användbart!
Jag köpte en bit plexiglas som jag fäste med kardborre, sen blev bordet helt plötsligt mer användbart!
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215