Bygger en valvecaster , lätt moddad beroende på vad jag hade hemma. Den baseras på ett EL85 rör. Har testat den lite, fast då bara 'upphängd' i ett skruvstäd. Jag har monterat allt i en gammal film burk nu, ikväll blir det att löda ihop allt.
Krysset längst fram är märket där switchen ska sitta.
Verkar mycket intressant, skulle kanske vara ett bra första rörprojekt. Har du möjlighet att banda in lite ljudprov sen när den är klar? (Finns en massa på youtube, men nästan bara gitarr.)
Fredde79 skrev:Verkar mycket intressant, skulle kanske vara ett bra första rörprojekt. Har du möjlighet att banda in lite ljudprov sen när den är klar? (Finns en massa på youtube, men nästan bara gitarr.)
EDIT: Såg nu att du redan funderat på detta. Väntar med spänning!
här kommer ett litet ljudprov, med lite hjälp av min son att ställa in ljudet
Ursäkta spelandet bara, hoppas att ni hör lite av hur det låter i alla fall. Det är bara inspelat med min iphone dock.
Tack för ljudprovet! Ger som du antyder kanske inte en helt heltäckande bild, men det låter ju lovande!
Går det att få en någorlunda clean boost ur den eller är det overdrive hela vägen? Hur väl bevaras lågbasen? Skulle man kunna tänka sig att använda den som en "alltid på"-effekt i normala rocksammanhang tror du (luddig fråga, jag vet)?
skulle tro mellan 300-600 kronor beroende på låda. men kolla beskrivningen som jag länkar till här.
sedan kan du kolla på Moody sounds. där hittar du allt du behöver.
Har gjort en mod för att behålla basen. C1 har jag bytt/ lagt till med en till kondensator 102= 1nF .
Jag har satt en switch så jag kan välja mellan inställningarna.
Dock så blir det lite längre volym när jag slår på pedalen. Ska försöka hitta en lösning på det.
Tänkte precis fråga om volymen sjunker för dig också, men så såg jag att du redan skrivit det....
Byggde klart en i helgen, tänkt till gitarr, men har samma problem. Man vill ju ha drag i disten.